BorderFox schreef:Er zitten geen scheurtjes in. Een ander artikel hier op het forum wijst uit dat het probleem waarschijnlijk zal zitten in de kleine klepjes die op één of andere manier verkleven. Vandaag grondig schoongemaakt, lijkt iets beter maar helaas nog niet goed.
Zit er aan te denken om een elektrische pomp te gaan monteren van een volvo o.i.d.
Een paar maanden geleden voor mijn schoonzoon Arjan de vacuümpomp gerepareerd.
Bij demontage zat er langs de afdichting van rubberen pakking wat corrosie dus lekte de vacuümpomp langs de afdichting.
Dit netjes schoongemaakt en met een beetje afdichtvet ingesmeerd.
Werkt nog steeds prima.
Voor de gene die dit nog niet gedaan hebben let op bij demonteren van de vacuümpomp, de stift die tegen de nokkenas rust valt er uit.
Er zit geen membraan in deze pomp maar een platte schijfvormige plunjer met als afdichting een O ring
Terugslagklepjes zitten zowel aan de zuig als aan de pers kant(schoonmaken met petroleum en onthoud goed hoe ze je ze er uithaalt zodat je ze er niet verkeerd in terugzet).
Het is trouwens normaal dat er een beetje olie in zit om de O ring van de plunjer te smeren en helpt bij de afdichting dus juiste werking, bij montage een beetje in laten lopen (motorolie).
Als je na uitzetten motor nog steeds een "zacht rempedaal na 2 of 3 keer remmen" hebt heb je voldoende vacuüm en werkt de vacuümpomp goed.
Heb je dit allemaal gedaan en nog steeds niet goed dan zit het probleem mogelijk bij de remservo (die grote pot bij de remcilinder)
Groetjes Wim
