Maar rij a 2 jaar met een ACV uit 1997. Kilometertand is een respectabele 420.000km
De auto rijdt goed, start netjes, loopt rustig en verbruikt weinig olie. Alleen van het begin af aan heeft hij te weinig vermogen en verbruikt hij teveel (1 op 10 als ik geluk heb)
Intussen heb ik echt alles nagelopen wat ik maar kan verzinnen:
Chiptunen
LMM vervangen
Turbodruk nagekeken (rijdend uitlezen)
Inlaat gereinigd (egr afgedopt)
Kathalysator eronderuit
Vacuumslangen vervangen
Brandstofpomptiming op tijd gezet
Nu ben ik geneigd om de verstuivers de schuld te gaan geven en zou ik die dan willen vervangen (eerst een compressiemeting doen voor de zekerheid) voor de bosio fratelli 520 (als ik dan toch bezig ben, ga ik er liever echt op vooruit)
Toch zijn er genoeg die de verstuivers NIET de schuld geven, maar zeggen dat ik het elders moet zoeken. Ben eigenlijk erg benieuwd naar meningen en vooral dingen die ik alsnog kan uitsluiten.
Probleem is voornamelijk het missen van vermogen (vooral in bergen (zelfs bij flauwere hellingen moeten terugschakelen)en of met aanhanger)
Het verbruik erg hoog (vaak haal ik de 1op10 niet, terwijl mijn vorige T4(precies dezelfde uitvoering) makkelijk 1op12 haalde(dus het ligt niet aan mijn rijstijl

Veel roetuitstoot (zou een milieudelict aan mijn broek krijgen, gelukkig kunnen ze mijn kenteken niet lezen dan