We mogen in maart optreden in centrum Leipzig in Duitsland, een heel weekend met een totaal van 4 shows. We komen dus vrijdag aan en vertrekken maandag. Alleen, Leipzig is een umweltzone en ik krijg never nooit niet een groene sticker voor mijn 1996er T4 2.5TDi.
Wat is nou wijsheid? Huren van een bus vanaf Nederland is een no-go (dan zit ik rond de 1500 euro excl diesel

Optie die we nu in gedachte hebben, is doen alsof we het niet weten en gewoon Leipzig in rijden. Is dit mogelijk en krijgen we hier een boete voor per dag of hoe moet ik dat gaan zien?
Andere optie is buiten Leipzig (of buiten de umweltzone) de bus achter te laten en daar ter plekke een bus huren. Dit betekent dus wel een hele lading instrumenten 'even' overladen naar een andere bus.
De organisatie van dit festival heeft aangegeven ons niet te kunnen helpen, dus dan kom ik hier terecht in de hoop dat iemand hier een advies heeft of wellicht tips dat wij dit gewoon kunnen doen.
Simpel gezegd, als de boete 40 euro per dag is, dan is dat altijd nog goedkoper (van 4 dagen uitgegaan) dan een bestelbus vanuit Nederland huren.
Ik hoor graag jullie ervaringen en/of tips.