Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 hulp gevraagt

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

T5 hulp gevraagt

Bericht door Jakob G »

Beste jeweetwelles, :wjw

Zoals verschillende onder jullie weten wonen we Antikraak, al weken hebben we geen gebruik kunnen maken van onze T5 de aandrijfas moet vernieuwd worden, we kunnen nergens heen, als de ABN AMRO pand verkocht wordt moeten we er in twee dagen uit zijn en onze bus kunnen we niet gebruiken, ook niet voor wat afleiding. :nuts :nuts :nuts

Is er een jeweetweller in de buurt van Musselkanaal die ons zou kunnen helpen??? :jumpklap
Het hoeft niet gratis.


Een nieuwe juiste rechter aandrijfas moet gevonden worden het liefs een die aardig wat jaren en kilometers mee kan een heavy duty uitvoering, voor een mooi prijsje. :toppie
Hoe zou jij er aankomen???
viewtopic.php?f=13&t=48377

AXC Motor met een GTY versnellings bak.

De gegevens van onze bus zijn;
A. Kenteken . . . . . . . . . . . . . . . duplicaatcode
02-XVK-3 . . . . . . . . . . . . . . 00
J. Voertuigcategorie
M1 SA/PERSONENAUTO (AANDUIDING VAN WEGE CAMPER)
D.1. Merk . . . . . . . . . . . . . . . . . . . p.3 Brandstof
VOLKWAGEN . . . . . . . . . . . . . . . . Diesel
D.3. Handelsbenaming (type)
TRANSPORTER BESTEL TDI 63KW
1.0
E. Identificatienummer . . . . . . . p.1. cil. inhoud
XXXXXXXXXXXXXXXXXX 1896 CM3
((((oude bekenden van het forum kunnen dit Identificatienummer nummer krijgen))))
Plaats identificatienummer Aantal cil.
MIDDEN TEGEN SCHUTBORD 4
ONDER MOTORKAP P.2. Vermogen
R. Kleur
WIT 63 kW
G. Massa rijklaar Massa ledig voertuig Wielbasis
217 kg 1917 kg 300 cm
F.1. Technische Maxmum massa Aantal wielen 4
2800 kg
Bruto bpm
006.452 EURO
B. Datum eerste . . . . . . . . . . . . Datum eerste
toelating afgifte Nederland
32-09-2005 23-09-2005
Heb mijn best gedaan het in de juiste volgorde te plaatsen.
Met een hartelijke groet,
Jakob. :yes
Meldcode 5936

AXC Motor met een GTY versnellings bak.

We zien uit naar jullie hulp, de klus op straat doen is te koud en nat en we moeten het op de parkeertrein van een supermarkt doen, wij hebben geen plaats.

Ook hebben we een lekke ventiel hebben de reservewiel er om heen en die heeft amper profiel, en ik ben aan het herstellen van een dubbele buik littekenbreuk die weer een herstel operatie is geheeld die moet ook weer goed komen moet zeker een jaar goed op passen.

Mvg,
Jakob.
viewtopic.php?f=13&t=48377
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: T5 hulp gevraagt

Bericht door Jakob G »

Via PB en email hebben we de hulp gekregen, we weten nu de complete aandrijfas die we moeten bestellen, en er is aangeboden om het er onder te zetten.
We krijgen ook een een APK waardige reserveband die word ook om de velg gezet, en een nieuwe ventiel op de velg van de lekke band.

Ook bij het vinden van de juiste complete aandrijfas hebben verschillende leden geholpen.

Dank je wel mannen,

Als het in ons vermogen ligt willen we ook andere jeweetwellers helpen.
Het is een fijn gevoel als je elkaar kan helpen.

Mhg,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: T5 hulp gevraagt

Bericht door Jakob G »

jan2009 schreef:Dat is mooi , met wat geluk kan je dan weer even verder.

:toppie :wjw
Dank je wel Jan,

Zeker het is een pak van ons hart.
We zijn blij lid te zijn van het weetjewel forum, de hulp die je kan krijgen, soms het mee leven, en een stukje zekerheid die het forum je geeft om in veel gevallen raad te krijgen om dan zelf een reparatie te kunnen verrichten.

Groet,
Jakob.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: T5 hulp gevraagt

Bericht door Jakob G »

Beste forumers,

Een forumer in Assen heeft gereageerd die heeft een APK waardige band voor onze reservewiel, de band die nu nog lek is komt door een kapotte ventiel en daar gaat hij ons mee helpen, hij heeft een banden apparaat.
Een kameraad van hem heeft een brug en wil de aandrijfas set wel verwisselen voor een vrienden prijsje. :jump

Ik kan jullie vertellen dat het een pak van ons hart, we kunnen nu al weken niet rijden, toch moeten we het er maar op wagen de rit naar Assen te maken als de aandrijfset binnen is gekomen.

We zullen zo veel mogelijk de aandrijving niet gebruiken in de bocht naar links om het te ontzien. :nuts

Dit was dan weer een keer een positief bericht, bij dat we Jullie hebben geeft een burger moet :jumpklap

:yes De hulp heeft ook een keerzijde als we iets kunnen doen voor een forumer niet te ver uit de buurt valt er best met ons te praten :yes

:driveT5 We hebben trouwens al een keer een ritje gemaakt naar een forum die hier in de buurt (Stadskanaal) woont om de van DVD van Peter te brengen, toen woonden we nog in stad Groningen.
We hebben nog steeds Email contact het hem.

Mhg,
Jakob. :wjw
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie