Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe effectief is de disklok?

vragen over de T5
Plaats reactie
Kneuzenbusje
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2015, 20:18

Hoe effectief is de disklok?

Bericht door Kneuzenbusje »

We lezen hier veel tips om de bus te beveiligen. Echter is mijn man niet handig en ik al helemaal niet. Ons leek de disklok een alternatief. Of moeten we toch een bearlock laten inbouwen?
jordydereus

Re: Hoe effectief is de disklok?

Bericht door jordydereus »

Een disclock is voor een motorfiets.
Die zal je niet bedoelen....

Een bearlock is erg gebruiksvriendelijk.
En met korting op je premie.

Dieven wijken ervoor.

Iets anders is goedkoper.
Maar meestal niet beter. Of handiger.
Kneuzenbusje
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2015, 20:18

Re: Hoe effectief is de disklok?

Bericht door Kneuzenbusje »

Nee deze bedoel ik : http://stuurslot24.nl/disklok.html.

:T4politie
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoe effectief is de disklok?

Bericht door Jakob G »

jordydereus schreef:Een disclock is voor een motorfiets.
Die zal je niet bedoelen....

Een Bearlock is erg gebruiksvriendelijk.
En met korting op je premie.

Dieven wijken ervoor.

Iets anders is goedkoper.
Maar meestal niet beter. Of handiger.
Dat klopt, :wjw je verdient de Bearlock door de premiekorting geleidelijk weer terug,
en het is heel goed voor je gemoedsrust. :happy :feest

En je kan gaan shoppen. :toppie

Wij zitten bij https://www.camperverzekerd.nl/ als je daar een verzekering afsluit kan je ook via hun goedkoop een Bearlock laten in bouwen, het bedrijf wat voor hen werkt komt aan huis om de klus te doen kost je ook geen reiskosten. :adhd

Wij zijn ook geen lid meer van de wegenwacht dat zit ook bij de verzekering in je kan een behoorlijk pakt nemen en je betaald er in verhouden niet eens veel voor. :jumpklap

Groet,
Jakob.
Ps, kenteken plaat vast zetten met twee rvs ringen en popnagels van goede kwaliteit.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Hoe effectief is de disklok?

Bericht door fiddler »

Heb er een, gekocht in Engeland want stuk goed koper. werkt prima, gebruik hem meestal als ik m'n bussie wat langer laat staan, met een theedoek ertussen tegen het beschadigen van m'n met leer beklede en van knoppen voorziene stuurtje. Mij was verteld dat het vooral preventief werkt omdat het zo opvalt, en een gele nog wel meer. Afdekken van je serie nummer trouwens ook. Een disklok is alleen wel een ding dat in de weg ligt als ie eraf is.

NB Mijn verzekering gaf geen korting, ook niet op het dubbele Defa en Clifford alarm dat er op zit, maar ik betaal wel half zoveel premie als "normaal" geacht wordt. Bearlock was me te duur en te ingrijpend. - F
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Hoe effectief is de disklok?

Bericht door heemskerk »

Bearlock:


Ik heb mij informatief voor laten lichten omtrent de inbouw van een Bearlock in een nieuwe Transporter (2015) en de vraag voorgelegd of een mechanische vergrendeling nog wel afdoende is omdat bij een DSG de keuzestand (P|R|N|D|S) (mogelijk) elektronisch te manipuleren (uit de 'P' stand te halen en in 'D' te schakelen) is middels de OBD?

Men heeft daaromtrent contact gezocht met de Bearlock-importeur welke aangaf dat dit getackeld werd door een extra relais te plaatsen op de aansturing van de startmotor.

Dit wekte bij mij de suggestie dat de mechanische vergrendeling mogelijk de lading niet (meer) dekt....

Wanneer ik zo de (gruwel)verhalen aanhoor van het plaatselijk inbouwstation is er echt niets meer wat Oostblok-proof is. Een beetje accu-reciprozaag maakt weinig lawaai tov een haakse (accu)slijper (zeker met de portieren gesloten) en is de remedie om allerlei sloten in en om de pedalerie, handrem en stuur eenvoudig te verwijderen, om nog maar niet te spreken over de talloze mogelijkheden om electronisch de boel uit te schakelen en/of te omzeilen. :ie
Laatst gewijzigd door heemskerk op 20 mar 2015, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Hoe effectief is de disklok?

Bericht door matje86 »

dus weer gewoon een wielklem :bonk
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Hoe effectief is de disklok?

Bericht door bvddobb »

matje86 schreef:dus weer gewoon een wielklem :bonk
Ik ben een hele tijd op zoek geweest naar zo'n ouderwetse Amsterdamse wielklem. Had gedacht dat toen ze daar ermee stopten, er vele honderden op de markt zouden komen. Nooit gevonden, eigenlijk. Alleen maar veel minder stevig ogende exemplaren...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Hoe effectief is de disklok?

Bericht door robertTREBOR »

Begin gewoon met je OBD ! kost weining en zeer effectief !


viewtopic.php?f=3&t=37254#p258657
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie