Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Turbodrukmeter.
Turbodrukmeter.
Waarom geeft mijn turbodrukmeter maar de helft van de turbodruk aan, volgens Vagcom gemeten in de auto is de turbodruk 2 bar en op de meter 1 bar.
Wie heeft hier een verklaring voor.
Wie heeft hier een verklaring voor.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Hee Henk,
Werkt Jan Wessels nog bij jullie op school?
Dan zou ik wat vragen over absolute druk en overdruk.
Maar een goede turbodrukmeter gaat van -1 tot 2 bar.
Tijdens het volgas optrekken staat mijn meter op 0,8 bar.
De absolute druk is dan 1,8 bar.
Succes
Werkt Jan Wessels nog bij jullie op school?
Dan zou ik wat vragen over absolute druk en overdruk.
Maar een goede turbodrukmeter gaat van -1 tot 2 bar.
Tijdens het volgas optrekken staat mijn meter op 0,8 bar.
De absolute druk is dan 1,8 bar.
Succes
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
turbo druk meter
Vraagje Kan je op een 1900 turbo van 1999 ook een turbo drukmeter plaatsen.En als het mogelijk is is dit dan een hele ingreep.
Dick
Dick
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
turbo
Enig idee hoe ik aan inbouw gegevens kom
Dick
Dick
Bij de TD met wervelkamermotor kun je de aftakking (T stuk) gewoon in het slangetje naar de wastegate zetten. Dan meet je rechtstreeks de turbodruk.
Bij de TDI wordt de wastegate gestuurd met een klep en werkt dit dus niet. Hier moet je de slang pakken die vanaf het aluminium gedeelte van het turbohuis (Banjo-bout) komt en dan naar het klepje bij het koelvloeistofreservoir gaat. Dus niet het slangetje naar de wastegate en ook niet het slangetje van de EGR klep.
Er loopt nog een slangetje bij de TDI maar die komt vanaf de inlaatluchtbuis en daar heerst dus geen turbodruk. Bij de oudere TDI's kun je het slangetje wat op de intercoooler zit en naar de ECU gaat aftakken.
Verder alleen nog de verlichting aansluiten, is niet zo moeilijk.
Bij de TDI wordt de wastegate gestuurd met een klep en werkt dit dus niet. Hier moet je de slang pakken die vanaf het aluminium gedeelte van het turbohuis (Banjo-bout) komt en dan naar het klepje bij het koelvloeistofreservoir gaat. Dus niet het slangetje naar de wastegate en ook niet het slangetje van de EGR klep.
Er loopt nog een slangetje bij de TDI maar die komt vanaf de inlaatluchtbuis en daar heerst dus geen turbodruk. Bij de oudere TDI's kun je het slangetje wat op de intercoooler zit en naar de ECU gaat aftakken.
Verder alleen nog de verlichting aansluiten, is niet zo moeilijk.
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
turbo
T4 dick
Denk dat ik er wel uit kom maar heb je een foto waar de aansluiting op staat.
Kom regelmatig in Zwolle Ik heb er een dochter wonen.Misscien treffen we elkaar wel een keer. Groeten
Dick
Denk dat ik er wel uit kom maar heb je een foto waar de aansluiting op staat.
Kom regelmatig in Zwolle Ik heb er een dochter wonen.Misscien treffen we elkaar wel een keer. Groeten
Dick
- Jaap 285
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:31
- Locatie: op de grens van het Gronings en Drents
- Contacteer:
De laatste genratie T4 1.9TD hebben wel een een ECU (computer)
Het is inderdaad iets verwarrend, als er uitgelezen wordt met de VAG com lees je de absolute druk.
Absolute druk is de luchtdruk plus de druk van de turbo.
als je er vanuit gaat dat de luchtdruk 1030 mbar is (1 bar) stelregel, geeft bij mij de VAG com 2,8 bar aan gedurende 3 seconden bij volgas.
Normaal zit het bij mij op 2,3 tot 2,5 bar.
Het is inderdaad iets verwarrend, als er uitgelezen wordt met de VAG com lees je de absolute druk.
Absolute druk is de luchtdruk plus de druk van de turbo.
als je er vanuit gaat dat de luchtdruk 1030 mbar is (1 bar) stelregel, geeft bij mij de VAG com 2,8 bar aan gedurende 3 seconden bij volgas.
Normaal zit het bij mij op 2,3 tot 2,5 bar.
waar rook is.........was ik er !!!
2.5 TDI (ACV) with 150.4 pk en 399Nm koppel (testbank)
bus verkocht in 2010
huidige bolide : Dodge Ram 2500 Cummins diesel
2.5 TDI (ACV) with 150.4 pk en 399Nm koppel (testbank)
bus verkocht in 2010
huidige bolide : Dodge Ram 2500 Cummins diesel