Beste Weetjewellers,
als nieuweling op dit forum wil ik me kort voorstellen,
Mark Jaspers, uit limburg, 2de eigenaar van een t4b wijsneusje blauw (LW5Y) uit 2000 met DC, 2,5 TDI (blauwe I) ajt motor en duj bak. 284000 km. deze bus 2 weken gelden gekocht voor mijn werk als zzp-er in de elektrotechniek. gevallen uiteraard op de kleur.
de bus had enkele kleine mankementen wat via dit forum reeds zijn opgelost:
revisie versnellingsbak (via een revisie bedrijf uit friesland)
lekkend schuifdak (eruit gehaald siliconenkit verwijderd en ruitenkit weer terug gezet)
licht zoemer deed het niet. (massacontact linkerdeur schoon gemaakt)
slot kofferbak funtioneerde niet. (vervuiling in de cilinder)
blijven de 1volgende problemen:
CV handmatig en sleutel. (inmiddels vragen gesteld via het forum)
lekkage krukas keering.
foto's volgens als de bus klaar is.
groet mark
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
nieuw weet je weller
Re: nieuw weet je weller
Welkom Mark,
Succes met de laatste puntjes.
Succes met de laatste puntjes.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: nieuw weet je weller
Welke zijde heb je lekkage ?markjaspers schreef:...lekkage krukas keering.
foto's volgens als de bus klaar is.
groet mark
Enne foto's mogen ook eerder hoor,
de ervaring leert dat een bus namelijk nooit af is

groeten Peter
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:42
Re: nieuw weet je weller
Hallo Peter,
de krukaskeering is niet aan bak zijde maar aan distributie zijde.
ik ben vandaag maar een begonnen met het poetsen van het interieur gezien het busje van een voegers bedrijf is geweest.
wellicht kan jij me nog een tip geven met betrekking tot de Centrale vergrendeling?
de krukaskeering is niet aan bak zijde maar aan distributie zijde.
ik ben vandaag maar een begonnen met het poetsen van het interieur gezien het busje van een voegers bedrijf is geweest.
wellicht kan jij me nog een tip geven met betrekking tot de Centrale vergrendeling?
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: nieuw weet je weller
Hoi,markjaspers schreef:Hallo Peter,
de krukaskeering is niet aan bak zijde maar aan distributie zijde.
ik ben vandaag maar een begonnen met het poetsen van het interieur gezien het busje van een voegers bedrijf is geweest.
wellicht kan jij me nog een tip geven met betrekking tot de Centrale vergrendeling?
krukas keering distributie zijde komt vaak voor, net zoals de olie pomp pakking die daar ook in de buurt zit.
Advies is om dit aan te pakken tegelijk met een distributie riem wissel, dan ligt toch alles los.
Opbouw: trillingsdemper krukas, diamantschijfje, distributieriem tandwiel, oliepomp met krukas keering, oliepomp pakking.
Als je foto's wilt hiervan stuur me dan even een mailtje.
Centrale vergrendeling ---> zorg er in ieder geval voor dat je de bus kunt openen en sluiten door de cilinders te draaien.
Mensen die eigenlijk alleen de centrale vergrendeling gebruiken, kunnen namelijk te maken krijgen met cilinders die vast komen te zitten.
Net als je het niet kunt gebruiken, kan je dit overkomen..
Afstandsbediening geeft nog een rood lampje bij indrukken van een knopje?
Wellicht heb je hier iets aan? http://www.eldiape.com/sleutel/sleutel.htm
groetjes Peter
Re: nieuw weet je weller
Welkom Mark,
Suc6 met het repareren en netjes maken van je busje!
Er is hier genoeg info te vinden
Ab
Suc6 met het repareren en netjes maken van je busje!
Er is hier genoeg info te vinden

Ab