Beste bussers,
Na eerder jaren met de T4 gereden te hebben, komt toch de overweging voor een nieuwe bus.
Wat zijn de do's en don'ts mbt een T5 California Comfortline camper?
Heb een voorkeur voor de 140pk versie, enige bekende zwakke en sterke punten?
Zo ook voor de DSG, wel of geen automaat? Hoorder in het verleden nogal wat mindere verhalen hierover.
Ik zoek er wel een van een paar jaar oud, zeg van 2011-2014.
Alle advies, tips en trucks zijn welkom!
Groet
JB
(voorheen T4 Reimo AAB)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
Hey,
wij hebben er eentje van 2010 , 140 pk.
wel een handgeschakelde , geen dsg .
Wij zijn heel tevreden over ons busje .
we hebben wel het gekende corrosie probleem aan het dak gehad , is in garantie vervangen .
wij hebben er eentje van 2010 , 140 pk.
wel een handgeschakelde , geen dsg .
Wij zijn heel tevreden over ons busje .
we hebben wel het gekende corrosie probleem aan het dak gehad , is in garantie vervangen .
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55
Re: Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
goededag,
ik heb een 140 pk 2,0 TDI met 7 gang DSG Dit is de DQ500 bak welke gewoon goed is
Ik rij niet met aanhangers e.d. dus normaliter is de DSG goed. De verhalen met 2MV zijn vaker i.c.m. veel last-rijden
Hij is uit 2011 ( ex-politiebus) met united multivanset erin. Heeft al 224000 gedraaid en tot nu toe zonder problemen.
140 pk icm met 7 DSG loopt lekker rustig. Is niet zo fel als de 130 pk 5 cilinder, maar is wel een fijne reisauto.
Ik rij lange afstand met gem 130 km/hr continue op 2000/2100 toeren wat neerkomt op 1:12 verbruik
Leggewicht is 2340 kg ( is multivan interieur en omgekeurd als camper)
kortom goed tevreden.
G bekkers
ik heb een 140 pk 2,0 TDI met 7 gang DSG Dit is de DQ500 bak welke gewoon goed is
Ik rij niet met aanhangers e.d. dus normaliter is de DSG goed. De verhalen met 2MV zijn vaker i.c.m. veel last-rijden
Hij is uit 2011 ( ex-politiebus) met united multivanset erin. Heeft al 224000 gedraaid en tot nu toe zonder problemen.
140 pk icm met 7 DSG loopt lekker rustig. Is niet zo fel als de 130 pk 5 cilinder, maar is wel een fijne reisauto.
Ik rij lange afstand met gem 130 km/hr continue op 2000/2100 toeren wat neerkomt op 1:12 verbruik
Leggewicht is 2340 kg ( is multivan interieur en omgekeurd als camper)
kortom goed tevreden.
G bekkers
Re: Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
Hoi JB,
Zelf heb ik een "Volkswagen T5 California Comfortline 2.0 BiTDI 179 pk DSG Aut 7 4Motion"
uit 2013. Prima wagen.
Kijk eens bij Scharphof in Nijverdal
http://scharphofcampers.nl/campers/#/tiles/
Groet Kees
Zelf heb ik een "Volkswagen T5 California Comfortline 2.0 BiTDI 179 pk DSG Aut 7 4Motion"
uit 2013. Prima wagen.
Kijk eens bij Scharphof in Nijverdal
http://scharphofcampers.nl/campers/#/tiles/
Groet Kees
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Re: Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
Ik denk dat jij je vraagstelling wat gerichter (effectiever) zou kunnen maken: Wil je de voor- en nadelen weten voor wat betreft het campeergedeelte (California) (inrichting etc) of gaat het je meer om de algemene aspecten? ;-).
Met betrekking tot het laatste item kun je eigenlijk 'gewoon' de Transporter issues en debacles bestuderen in dit forum om tot een 'gewogen' oordeel te komen omtrent zaken als wel of geen DSG, motorisatie, (overmatige) olieconsumtie, etc.
Met betrekking tot het laatste item kun je eigenlijk 'gewoon' de Transporter issues en debacles bestuderen in dit forum om tot een 'gewogen' oordeel te komen omtrent zaken als wel of geen DSG, motorisatie, (overmatige) olieconsumtie, etc.
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
Hoi Heemskerk,heemskerk schreef:Ik denk dat jij je vraagstelling wat gerichter (effectiever) zou kunnen maken: Wil je de voor- en nadelen weten voor wat betreft het campeergedeelte (California) (inrichting etc) of gaat het je meer om de algemene aspecten? ;-).
Met betrekking tot het laatste item kun je eigenlijk 'gewoon' de Transporter issues en debacles bestuderen in dit forum om tot een 'gewogen' oordeel te komen omtrent zaken als wel of geen DSG, motorisatie, (overmatige) olieconsumtie, etc.
Je hebt gelijk, gaat me idd meer om het "onderstel" en had al met de zoekfunctie mee gelezen.
Zo ook al gevonden dat de DSG oudere types klachten hadden, maar de jongere daar minder om bekend stonden.
Over het busdeel ook al mbt corrosie/blazen op het voor-spoiler deel door potentiaal verschil en de garantie regeling van VW.
Olieconsumptie kwam ik alleen bij de 179Pk tegen, niet zo kunnen vinden mbt de 2l TDI 140PK.
Begreep ook dat de 5 cylinders wel last hebben met nokkenassen, maar de 4 cylinders hier niet om bekend staan...
Maar sta open voor meer ;-)
Ook eerdere reageerders alvast mijn dank! Zie ook uiteenlopen diesel-verbruik bij de DSG uitvoeringen, maar als je uit een T4 AAB Reimo komt met 1:11/ 1:12, ben ik daar niet bang voor.
Groet
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
TS,
Ik rijd dagelijks met een VW T5 DSG, zowel motor als DSG gechiptuned. Onderstel verlaagd en verzwaarde stab. stang. Ik vind deze auto veel plezieriger rijden dan de 5 cilinder. Gemiddeld verbruik 1/13,5.
Ik ben juist bezig om een VW T5 DSG verlengde uitvoering om te bouwen tot camper. Ook deze T5 heb ik verlaagd om een goede wegligging te krijgen.
Vind je het Cal. bed wel lekker slapen?
Ik rijd dagelijks met een VW T5 DSG, zowel motor als DSG gechiptuned. Onderstel verlaagd en verzwaarde stab. stang. Ik vind deze auto veel plezieriger rijden dan de 5 cilinder. Gemiddeld verbruik 1/13,5.
Ik ben juist bezig om een VW T5 DSG verlengde uitvoering om te bouwen tot camper. Ook deze T5 heb ik verlaagd om een goede wegligging te krijgen.
Vind je het Cal. bed wel lekker slapen?
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Aankooptips voor een T5 California Comfortline DSG
Txs voor de info!Anno schreef:TS,
Ik rijd dagelijks met een VW T5 DSG, zowel motor als DSG gechiptuned. Onderstel verlaagd en verzwaarde stab. stang. Ik vind deze auto veel plezieriger rijden dan de 5 cilinder. Gemiddeld verbruik 1/13,5.
Ik ben juist bezig om een VW T5 DSG verlengde uitvoering om te bouwen tot camper. Ook deze T5 heb ik verlaagd om een goede wegligging te krijgen.
Vind je het Cal. bed wel lekker slapen?
Tunen was ik niet van plan, al een Step forward van 70 Pk naar 140 Pk.. ;-) Wel goed te horen dat je er een normaal verbuik mee hebt.
Met het bed nog geen ervaring, de Reimo sliep goed.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--