Beste collega's t4 rijders,
Ik word helemaal van 2 dingen ..
1: Als ik mijn koppeling indruk , telkens dat piepend geluid... kan het moelijk onder worden brengen.
2. Sinds afgelopen week.. de klap op de vuurpijl... als ik mijn deur dicht sla.... blijft mijn busje na piepen .. zo van ie ie ie ie ... totdat hij uit ge'ie't is ! Maar ook onder het rijden doet hij dat... ik vandaag onder de auto... en als ik tegen de beschermplaat sla met mn hand... begint ie weer... ie ie ie ie... .. Maar kan niet zien waar het nu effectief vandaan komt.... heb ook geen brug.. das dus al wat moeilijker.
Groeten en alvast bedankt.
Ben
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
2 Extreem vervelende piepende geluiden.... please help
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Ha die Ben
Ben jij er even lekker klaar mee................
Maar als je de beschermplaat vast houdt wordt het dan minder?
Dan kunnen het je rubbertjes zijn onder je subframe waarmee de bak vast hangt. Er zitten haken aan de bak die in sleuven passen van het subframe. Die kunnen dan schuren en piepen.
Wat ook wel eens het geval kan zijn en het beste te bekijken vanaf de passagierskant on de bus, gewoon de uitlaat volgen naar voren, is het warmte schild om de downpipe boven het stuurhuis. Dit blik wil ook wel eens loslaten, met een grote slangklem vastzetten is een oplosing.
Het gebeurd ook wel eens dat het warmteschild onder de schuifdeur aan de passagierskant naar beneden gezakt is en op de uitlaat ligt.
Als dat het allemaal niet is, zou het nog het droog schuiven van de uitlaatkoppeling onder de turbo kunnen zijn.
En in een heel andere richting:
Multiriem en spanrol van de dynamo aandrijving.
Als er een beetje rommel in de snaar zit, of het mist een paar stukjes door de droogte, begint de spanrol te stuiteren. En de dynamo slipt soms.
Succes met de speurtocht naar het piepje.....
Ben jij er even lekker klaar mee................
Maar als je de beschermplaat vast houdt wordt het dan minder?
Dan kunnen het je rubbertjes zijn onder je subframe waarmee de bak vast hangt. Er zitten haken aan de bak die in sleuven passen van het subframe. Die kunnen dan schuren en piepen.
Wat ook wel eens het geval kan zijn en het beste te bekijken vanaf de passagierskant on de bus, gewoon de uitlaat volgen naar voren, is het warmte schild om de downpipe boven het stuurhuis. Dit blik wil ook wel eens loslaten, met een grote slangklem vastzetten is een oplosing.
Het gebeurd ook wel eens dat het warmteschild onder de schuifdeur aan de passagierskant naar beneden gezakt is en op de uitlaat ligt.
Als dat het allemaal niet is, zou het nog het droog schuiven van de uitlaatkoppeling onder de turbo kunnen zijn.
En in een heel andere richting:
Multiriem en spanrol van de dynamo aandrijving.
Als er een beetje rommel in de snaar zit, of het mist een paar stukjes door de droogte, begint de spanrol te stuiteren. En de dynamo slipt soms.
Succes met de speurtocht naar het piepje.....
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Wat betreft de piep tijdens indrukken koppelingpedaal kan dat eigenlijk niets anders zijn dan een versleten druklager van het koppelingsmechanisme.
Dit houdt helaas in versn.bak demonteren en lager vervangen.
Mocht je beginnen aan dergelijke rep. dan uiteraard ook koppeling contr. en eventueel vervangen aangezien je de versn.bak er dan toch uit hebt liggen.
Dit houdt helaas in versn.bak demonteren en lager vervangen.
Mocht je beginnen aan dergelijke rep. dan uiteraard ook koppeling contr. en eventueel vervangen aangezien je de versn.bak er dan toch uit hebt liggen.
- Multivan Generation
- Berichten: 33830
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Bij mij zit de bak met 4 boutjes en 2 moertjes vast.
De boutjes is dop 17 en de moertjes is dopje 10.
Heb hem er van het weekend onderuitgehaald,
olie ververst en meteen dat originele doekje eruit gehaald.
Orgineel:
en nu:
Gebruikt: Reimo Extreme isolator in 20 mm dikte.
Minder motorgeluid.
Binnenkort zal ik eens metingen uit gaan voeren:
Ik ga dan eerst een ritje maken in een standaard bus en dan geluidsmeting doen, en daarna in mijn eigen bus.
Zodat jullie het verschil kunnen horen
groeten Peter
De boutjes is dop 17 en de moertjes is dopje 10.
Heb hem er van het weekend onderuitgehaald,
olie ververst en meteen dat originele doekje eruit gehaald.
Orgineel:
en nu:
Gebruikt: Reimo Extreme isolator in 20 mm dikte.
Minder motorgeluid.
Binnenkort zal ik eens metingen uit gaan voeren:
Ik ga dan eerst een ritje maken in een standaard bus en dan geluidsmeting doen, en daarna in mijn eigen bus.
Zodat jullie het verschil kunnen horen
groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
hallo allemaal. zit er mischien naast. maak kan het ook de ventielator aan de voor zijde. even aan de ring drukken waar het asje in zit. licht aan drukken. als de moter stationair draait. heb het nu zelf ook. ga ik op lossen met een sate stokje.hahaha .echt waar.
dan is het over.
groeten uit de betuwe
dan is het over.
groeten uit de betuwe
- Multivan Generation
- Berichten: 33830
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer: