Hallo,
Mijn T4 Doka Syncro uit 2001 met 2.5 tdi acv motor. Lekt Olie achter de krukaspoelie nu denk ik dat de krukaskeerring lek is dit mogelijk? Of komt de olie lekkage door iets ander zoals de oliepomp pakking?
Foto van de lekkage zet ik er morgenochtend even bij.
Is een krukaskeerring eenvoudig te vervangen? Ik ben een redelijk ervaren monteur en heb goed gereedschap.
Ik heb al een werkplaats handboek van een T4 bestelt.
Groetjes,
Piet van Ruiten
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Lekke Krukaskeerring T4 2.5 TDI ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Lekke Krukaskeerring T4 2.5 TDI ACV
Kan allebei, dus oliepomp pakking kan lekken en ook de krukas keerring.
Als je de oliepomp er af wilt halen, dan zul je het distributie tandwiel er ook af moeten halen.
Zet hiervoor de trillingsdemper weer even met de 4 boutjes terug en gebruik hem om zo het tandwiel er af te rommelen.
Misschien meteen een idee om waterpomp en distributieriem evenals spanrol ook mee te vervangen?
Groeten Peter
Als je de oliepomp er af wilt halen, dan zul je het distributie tandwiel er ook af moeten halen.
Zet hiervoor de trillingsdemper weer even met de 4 boutjes terug en gebruik hem om zo het tandwiel er af te rommelen.
Misschien meteen een idee om waterpomp en distributieriem evenals spanrol ook mee te vervangen?
Groeten Peter
- Multivan Generation
- Contacteer:
Is het al gelukt Piet?
Anders heb ik nog wel wat foto's voor je,
mocht je nog vragen hebben.
Groeten Peter
Anders heb ik nog wel wat foto's voor je,
mocht je nog vragen hebben.
Groeten Peter
Hallo,
Vandaag Begonnen aan de klus.
Ik krijg het niet voor elkaar om de krukaspoelie bout los te krijgen. Deze zit muur vast heeft iemand tips hoe ik deze het beste los kan krijgen.