Hallo,
Mijn T4 Doka Syncro uit 2001 met 2.5 tdi acv motor. Lekt Olie achter de krukaspoelie nu denk ik dat de krukaskeerring lek is dit mogelijk? Of komt de olie lekkage door iets ander zoals de oliepomp pakking?
Foto van de lekkage zet ik er morgenochtend even bij.
Is een krukaskeerring eenvoudig te vervangen? Ik ben een redelijk ervaren monteur en heb goed gereedschap.
Ik heb al een werkplaats handboek van een T4 bestelt.
Groetjes,
Piet van Ruiten
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Lekke Krukaskeerring T4 2.5 TDI ACV
- Multivan Generation
- Contacteer:
Re: Lekke Krukaskeerring T4 2.5 TDI ACV
Kan allebei, dus oliepomp pakking kan lekken en ook de krukas keerring.
Als je de oliepomp er af wilt halen, dan zul je het distributie tandwiel er ook af moeten halen.
Zet hiervoor de trillingsdemper weer even met de 4 boutjes terug en gebruik hem om zo het tandwiel er af te rommelen.
Misschien meteen een idee om waterpomp en distributieriem evenals spanrol ook mee te vervangen?
Groeten Peter
Als je de oliepomp er af wilt halen, dan zul je het distributie tandwiel er ook af moeten halen.
Zet hiervoor de trillingsdemper weer even met de 4 boutjes terug en gebruik hem om zo het tandwiel er af te rommelen.
Misschien meteen een idee om waterpomp en distributieriem evenals spanrol ook mee te vervangen?
Groeten Peter
- Multivan Generation
- Contacteer:
Is het al gelukt Piet?
Anders heb ik nog wel wat foto's voor je,
mocht je nog vragen hebben.
Groeten Peter
Anders heb ik nog wel wat foto's voor je,
mocht je nog vragen hebben.
Groeten Peter
Hallo,
Vandaag Begonnen aan de klus.
Ik krijg het niet voor elkaar om de krukaspoelie bout los te krijgen. Deze zit muur vast heeft iemand tips hoe ik deze het beste los kan krijgen.
Ik beschik niet over een blokkeergereedschap om de krukaspoelie te blokkeren kan ik dit zelf maken? Of is er ook een trucje om de bout zonder blokkeergereedschap los te krijgen.
Groetjes,
Piet
Vandaag Begonnen aan de klus.
Ik krijg het niet voor elkaar om de krukaspoelie bout los te krijgen. Deze zit muur vast heeft iemand tips hoe ik deze het beste los kan krijgen.
Ik beschik niet over een blokkeergereedschap om de krukaspoelie te blokkeren kan ik dit zelf maken? Of is er ook een trucje om de bout zonder blokkeergereedschap los te krijgen.
Groetjes,
Piet
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dan wordt het erg lastig..Piet_VR schreef:Ik beschik niet over een blokkeergereedschap om de krukaspoelie te blokkeren kan ik dit zelf maken?
Kijk hier maar eens:
http://t4-wiki.de/wiki/Schwingungsd%C3%A4mpfer

http://t4-wiki.de/wiki/Spezialwerkzeug# ... C3.A4mpfer vierde plaatje
groeten Peter
Hallo,
Ben nu bij de stap beland om mijn oliepomp pakking te vervangen want daar lekte die. Ik vervang voor de zekerheid ook gelijk de krukaskeerring nou ik er toch bezig ben.
Nou krijg ik de olie pomp niet van mijn blok af ik heb alle boutjes van de pomp al los gehaald er zit wel wat spelling op maar ik krijg hem der echt niet af
. Moet ik hiervoor de caterpan loshalen? Maar die zit aardig ingewikkeld vast omdat een deel van de versnellingsbak (syncro) vlak langs de bouten van de achterkant van de carterpan loopt.
Iemand enig idee hoe ik de pomp het makkelijkste demonteer/monteer.
Groetjes,
Piet
Ben nu bij de stap beland om mijn oliepomp pakking te vervangen want daar lekte die. Ik vervang voor de zekerheid ook gelijk de krukaskeerring nou ik er toch bezig ben.
Nou krijg ik de olie pomp niet van mijn blok af ik heb alle boutjes van de pomp al los gehaald er zit wel wat spelling op maar ik krijg hem der echt niet af

Iemand enig idee hoe ik de pomp het makkelijkste demonteer/monteer.
Groetjes,
Piet
- Multivan Generation
- Contacteer:
Carterpan moet er af om de oliepomp te demonteren,
In ieder geval de vier boutjes in de buurt van de oliepomp.
En daar kom je lastig bij (om hoekje sleutelen)
In ieder geval de vier boutjes in de buurt van de oliepomp.
En daar kom je lastig bij (om hoekje sleutelen)