bouwjaar 03/1999
Dragon Groen Pareleffect
Dubbele cabine van Omos, dus ik vermoed een bus die Nederland komt.
Opties: Elektrische ruiten, elektrische verwarmde spiegels, mistlichten voor, hollandia schuifdakje, comfortstoelen vooraan(L+R) met armsteunen, tapijt in de cabine ipv rubbervloer
Geen historie van de wagen toen ik hem kocht!

Wat Er tot nu toe gedaan is:
Juli/augustus 2014: Groot onderhoud: motorolie, oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter, interieurfilter, homokineet vervangen rechts wielzijde-> zelf gedaan
December 2014: 5X gloeibougies vervangen van BERU -> zelf gedaan
Februari 2015: Distributieriem(set), riem brandstofpomp, spanrollen, waterpomp, onderdrukpomp, trillingsdemper, oliewissel, koelvloeistof -> garage: auto 3 dagen kwijt

Maart 2015: Slot + slangetje vervangen van de achterklep. Kon niet meer in de laadruimte komen, maar daar lag allerlei materiaal. Moest naar de garage om de ruit van de dubbele cabine eruit te laten halen
Mei 2015: - motor centrale vergrendeling vervangen vooraan passagierszijde(zelf gedaan) + 16" stalen velgen gescoord via Ebay, daarop banden laten leggen 215/60/R16 en afgewerkt met caddy naafkapjes
Juni 2015: - uitlijnen (auto trok sinds aankoop beetje naar rechts) -> bandencentrale
- veren + onderlegschijven vervangen via Ebay + dealer -> zelf gedaan
- draaiknoppen van de stoelverstelling vervangen
- Fuseekogel rechtsvooraan vervangen -> garage (was op de keuring een afkeurpunt)
Juli 2015: Armleuning bestuurder hersteld met een kitje via Ebay. kleine kost, grote moeite, ik moest uiteindelijk de stoel demonteren, het bevestigingspunt was losgekomen. Dit moest ik laten lassen...
November 2015: Olie + filter + versnellingsbak olie vervangen -> garage
Januari 2016: Roest laten wegwerken onder zijruiten + volledige zijkant L+R uitdeuken, plamuren waar nodig en herspuiten. Daarna de ruiten opnieuw vastlijmen en een nieuwe ruitrubber errond. Ik was de auto een volle week kwijt. Helaas niet 100% tevreden, maar ga het zo laten. Op zich is het resultaat er wel, en mijn vrouw vindt het ook mooi dus zo lelijk zal het niet zijn. Volgend jaar dan maar de voorkant en achterkant laten doen, maar dat zien we nog wel.
Hieronder wat foto's:
Hier met de 16" stalen velgen met caddy naafkapjes. De originele 15" stalen velgen met wieldoppen staan ondertussen te koop!