Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Probleem: Starten en weg wilen rijden.
Probleem: Starten en weg wilen rijden.
Beste alle maal,
Ik wilde vanochtend weg met auto T4 tdi 75kw 1997.
Sloeg aan maar direct weer uit , een paar keer geprobeerd maar hij wilde niet door starten.
Brandstof meer dan een 1/4 tank dus dit kon het niet voor mij zijn.
Ik ben gestopt met starten bang dat ik de accu leeg trok.
Vervolgens maar de ANWB gebeld. deze kwam redelijk snel.
Hij heeft dit geconstateerd:
- Hij slaat aan daarna direct uit
- Spanning blijft op de afsluit ventiel staan
- Motor krijgt verse lucht
- Mogelijk lage druk gedeelte in inspuitpomp defect ?
-EGR staat niet open
-Druk op de tank gezet, geen resultaat
Hij kreeg helaas het probleem niet op gelost. Hij heeft zeker zijn best gedaan maar kon het niet vinden.
Ook met andere sleutel geprobeerd te starten , niet gelukt
Heeft misschien iemand een idee?
Dank je wel
Nicole
Ik wilde vanochtend weg met auto T4 tdi 75kw 1997.
Sloeg aan maar direct weer uit , een paar keer geprobeerd maar hij wilde niet door starten.
Brandstof meer dan een 1/4 tank dus dit kon het niet voor mij zijn.
Ik ben gestopt met starten bang dat ik de accu leeg trok.
Vervolgens maar de ANWB gebeld. deze kwam redelijk snel.
Hij heeft dit geconstateerd:
- Hij slaat aan daarna direct uit
- Spanning blijft op de afsluit ventiel staan
- Motor krijgt verse lucht
- Mogelijk lage druk gedeelte in inspuitpomp defect ?
-EGR staat niet open
-Druk op de tank gezet, geen resultaat
Hij kreeg helaas het probleem niet op gelost. Hij heeft zeker zijn best gedaan maar kon het niet vinden.
Ook met andere sleutel geprobeerd te starten , niet gelukt
Heeft misschien iemand een idee?
Dank je wel
Nicole
Re: Probleem: Starten en weg wilen rijden.
Ik gok op je aanzuigbuis in de tank. Gooi hem eens vol of half vol en sleep hem dan aan.
Laatst ook gehad bij de bus van een lokale stratenmaker. We kregen de lucht er met doorstarten ook niet uit.
Laatst ook gehad bij de bus van een lokale stratenmaker. We kregen de lucht er met doorstarten ook niet uit.
Hoe kan je dit zien / controleren ? dus uitsluiten.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Meer als halfvol tanken, desnoods met jerrycans.
Of ter hoogte van de handrem de mat-rubber even weghalen, eventueel bestuurdersstoel ook weghalen.
Dan zie je een zwart rond klepje zitten en daaronder zit je tankelement.
Maar als ik het zo lees,
je start met 2 verschillende originele sleutels, hij loopt 1 seconde en valt uit,
duidt mij op de wegrijblokkering die geactiveert wordt.
Bijvoorbeeld de leesring rondom contact slot defect.
Of ter hoogte van de handrem de mat-rubber even weghalen, eventueel bestuurdersstoel ook weghalen.
Dan zie je een zwart rond klepje zitten en daaronder zit je tankelement.
Maar als ik het zo lees,
je start met 2 verschillende originele sleutels, hij loopt 1 seconde en valt uit,
duidt mij op de wegrijblokkering die geactiveert wordt.
Bijvoorbeeld de leesring rondom contact slot defect.
In de brandstofleiding van je filter naar de pomp (of na de pomp) zit dacht ik een doorzichtig stukje leiding. Als je daar luchtbellen of alleen maar lucht ziet weet je genoeg.
Je kan hem uitlezen om te kijken of er een fout in de startonderbreker zit. Anders dus een paar jerrycans halen of naar de pomp toe slepen,
Wij hadden na de bus volgetankt te hebben toch nog een 200 meter nodig om hem aan te krijgen
Je kan hem uitlezen om te kijken of er een fout in de startonderbreker zit. Anders dus een paar jerrycans halen of naar de pomp toe slepen,
Wij hadden na de bus volgetankt te hebben toch nog een 200 meter nodig om hem aan te krijgen
Op deze foto (van Peter) kun je zien waar evt. de valse lucht vandaan komt...dit is het tankelement wat dus ín de tank hangt...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Ik heb hem gisteren gelijk naar een garage laten brengen ( met de ANWB)
Nu heeft de garage hem waarschijnlijk streng toe gesproken, want hij startte zonder probleem. Gisteren dus niet.
Hij gaf ook geen foutmelding aan. dus hoe en waarom is nu onduidelijk.
Nu moest ik voor de zomer toch de distrubutie laten doen, nu laat ik dit maar gelijk doen , misschien komt hij nog iets tegen.
Maar ik hou de bovenstaande opmerkingen wel zeker in mijn hoofd.
al vast bedankt t
Nu heeft de garage hem waarschijnlijk streng toe gesproken, want hij startte zonder probleem. Gisteren dus niet.
Hij gaf ook geen foutmelding aan. dus hoe en waarom is nu onduidelijk.
Nu moest ik voor de zomer toch de distrubutie laten doen, nu laat ik dit maar gelijk doen , misschien komt hij nog iets tegen.
Maar ik hou de bovenstaande opmerkingen wel zeker in mijn hoofd.
al vast bedankt t
Snap niet zo goed dat daar valse lucht aangezogen kan worden. Dacht dat het metalen pijpje door het plastic heen loopt tot onder in de tank.Harry 341 schreef:Op deze foto (van Peter) kun je zien waar evt. de valse lucht vandaan komt...dit is het tankelement wat dus ín de tank hangt...
T5.2 140 pk 4motion
Klopt...maar die tank is niet altijd helemaal vol toch?
En dan hangt dit pijpje vrij...
En dan hangt dit pijpje vrij...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Nee dus..guust schreef:Dacht dat het metalen pijpje door het plastic heen loopt tot onder in de tank.Harry 341 schreef:Op deze foto (van Peter) kun je zien waar evt. de valse lucht vandaan komt...dit is het tankelement wat dus ín de tank hangt...

Hallo even een update:
Wagen staat nog steeds bij garage . Nadat de wagen voordat ik hem wilde ophalen toch weer niet wilde starten. .
Ik had jullie sugesties uiteraard door gegeven .Nu uit gelezen met andere apperaat .
Deze geeft aan dat de kabel van de uitleesring defect is die naar de computer loopt. tevens had hij het er over dat er een probleem is met de computer shoftware matig, deze schijnt gechipt te zijn geweest.
Misschien heb ik het lastig om schreven, maar via telefoon gehoord.
Ik was hier niet bij want ik heb dus op dit moment geen vervoer, wat erg lastig is met de dieren te verzorgen.
Nu in ieder geval voor een nieuwe kabel zorgen Erg lastig nu Limburg ongeveer plat ligt met carnaval.
Ik heb hier dus behoorlijke kopzorgen over.
Wagen staat nog steeds bij garage . Nadat de wagen voordat ik hem wilde ophalen toch weer niet wilde starten. .
Ik had jullie sugesties uiteraard door gegeven .Nu uit gelezen met andere apperaat .
Deze geeft aan dat de kabel van de uitleesring defect is die naar de computer loopt. tevens had hij het er over dat er een probleem is met de computer shoftware matig, deze schijnt gechipt te zijn geweest.
Misschien heb ik het lastig om schreven, maar via telefoon gehoord.
Ik was hier niet bij want ik heb dus op dit moment geen vervoer, wat erg lastig is met de dieren te verzorgen.
Nu in ieder geval voor een nieuwe kabel zorgen Erg lastig nu Limburg ongeveer plat ligt met carnaval.
Ik heb hier dus behoorlijke kopzorgen over.
Multivan Generation schreef:Nee dus..guust schreef:Dacht dat het metalen pijpje door het plastic heen loopt tot onder in de tank.Harry 341 schreef:Op deze foto (van Peter) kun je zien waar evt. de valse lucht vandaan komt...dit is het tankelement wat dus ín de tank hangt...![]()
even een vraagje ik heb vermoed ik ook dit probleem.
Als nl mijn tankmeter net tegen het rode aan komt moet ik door starten om hem aan te krijgen
tot daar aan toe met volle tank is het ff gloeien , starten en gelijk lopen.
hoe kom ik bij dat vlotter gevalletje en wat is de oplossing?
moet ik er een nieuwe inhangen of is het simpel te repareren ?
met een T4 heb je veel plezier
Vandaag busje opgehaald :
Ze hebben een nieuwe kabel met contact uitleesring geplaatst en relais 103 vervangen.
Tevens distributie en waterpomp vervangen aan gezien dit toch binnenkort moest gedaan worden.
Lange duur had te maken dat hier met carnaval bijna alles plat ligt.
Alleen nu nog een nieuwe kachel want dat ontbreekt nog.Deze hapert dus aan vervanging toe.
Ik heb alleen de vraag wat is hier van het onderdeelnr en waar deze "goed koop " te bestellen of kun je deze tweedehands goed vervangen. Tevens is dit veel werk en hoe te doen en valt dat mee ?
Ik ben weer blij dat ik hem terug heb en hoop dat de start en wegrijd problemen hierbij zijn opgelost.
Nog bedankt voor het meedenken,
Groetjes Nicole
Ze hebben een nieuwe kabel met contact uitleesring geplaatst en relais 103 vervangen.
Tevens distributie en waterpomp vervangen aan gezien dit toch binnenkort moest gedaan worden.
Lange duur had te maken dat hier met carnaval bijna alles plat ligt.
Alleen nu nog een nieuwe kachel want dat ontbreekt nog.Deze hapert dus aan vervanging toe.
Ik heb alleen de vraag wat is hier van het onderdeelnr en waar deze "goed koop " te bestellen of kun je deze tweedehands goed vervangen. Tevens is dit veel werk en hoe te doen en valt dat mee ?
Ik ben weer blij dat ik hem terug heb en hoop dat de start en wegrijd problemen hierbij zijn opgelost.
Nog bedankt voor het meedenken,
Groetjes Nicole
- Multivan Generation
- Contacteer:
Welke kachel bedoel je precies?nicole schreef:Alleen nu nog een nieuwe kachel want dat ontbreekt nog.Deze hapert dus aan vervanging toe.
Mooi dat het weer allemaal lijkt te werken

Kachelmotor die rechts bij de bijrijder is in gebouwd achter de airbag.
Hij deed het alleen even als je er een klap opgaf (dasbord) maar dit is toch wel een hele tijdelijke oplossing.
En met de condens en kou is dit prettig en veilig als deze het niet goed doet.
Hij deed het alleen even als je er een klap opgaf (dasbord) maar dit is toch wel een hele tijdelijke oplossing.
En met de condens en kou is dit prettig en veilig als deze het niet goed doet.