Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stelmotoren climatronic defekt
Stelmotoren climatronic defekt
Bij mijn T5 multivan 2003 komt geen lucht meer uit de defrost, midden en zijroosters, dus alleen wel op de voeten bdz.
Die van de voeten zijn recent vervangen maar nu zijn de andere ook kapot. Uitgelezen en geprobeerd ze middels vagcom weer aan de gang te krijgen maar dat lukte niet! Conclusie: stelmotoren vervangen dus dashboard eruit! Tijd zitten dubben: zelf doen of laten doen. Vandaag toch eraan begonnen en hij is eruit dankzij 2 goede werkplaatsboeken en het duitse forum.
Nu de 3 motoren links boven uitbouwen, nwe halen en dan zien alles weer op z'n plaats te krijgen. Daarna opnieuw laten inleren.
Die van de voeten zijn recent vervangen maar nu zijn de andere ook kapot. Uitgelezen en geprobeerd ze middels vagcom weer aan de gang te krijgen maar dat lukte niet! Conclusie: stelmotoren vervangen dus dashboard eruit! Tijd zitten dubben: zelf doen of laten doen. Vandaag toch eraan begonnen en hij is eruit dankzij 2 goede werkplaatsboeken en het duitse forum.
Nu de 3 motoren links boven uitbouwen, nwe halen en dan zien alles weer op z'n plaats te krijgen. Daarna opnieuw laten inleren.
Re: Stelmotoren climatronic defekt
Iemand een idee waar ik de stelmotoren gunstig kan kopen? Bij de dealer zijn ze nogal prijzig.
Gr Frans
Gr Frans
Tering, wat een klus
Ik zou altijd in Duitsland navragen, maar nu de boel al open ligt, lijkt me de delaer een betere keus?
Waarom niet eerst motoren gekocht?

Ik zou altijd in Duitsland navragen, maar nu de boel al open ligt, lijkt me de delaer een betere keus?
Waarom niet eerst motoren gekocht?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Het lijkt erger dan het is, alleen erg veel schroefjes!
Ik wil eerst de motoren eruit halen zodat ik de goede, met het juiste nummer kan kopen. Over de stelmotoren vervangen is weinig te vinden op de forums ook de duitse niet. De bovenste 3 op rij ga ik vervangen de andere kun je nanonder bij, wil dit niet te vaak hoeven doen.
Ik wil eerst de motoren eruit halen zodat ik de goede, met het juiste nummer kan kopen. Over de stelmotoren vervangen is weinig te vinden op de forums ook de duitse niet. De bovenste 3 op rij ga ik vervangen de andere kun je nanonder bij, wil dit niet te vaak hoeven doen.
Ik kan nergens een adres vinden noch in nederland noch in duitsland waar ze nieuwe stelmotoren verkopen. Gebruikte zijn er genoeg maar gezien de hoeveelheid werk wil ik daar niet aan beginnen. Bij de dealer zouden ze rond de 150 euro per stuk kosten, heb er 3 nodig. Weet iemand een goedkoper adres?
Bvd, groeten,
Frans
Bvd, groeten,
Frans
- Multivan Generation
- Contacteer:
Heb je de nummers?
Of kun je foto's maken van de stelmotoren?
Of kun je foto's maken van de stelmotoren?
Even zoeken op ebay.de ( de duitse site )...enorm veel voor de t5
http://www.ebay.de/sch/Klimaanlage-Heiz ... ultivan+t5
wellicht dat je hier iets kunt vinden van je gading
mvg Sep
http://www.ebay.de/sch/Klimaanlage-Heiz ... ultivan+t5
wellicht dat je hier iets kunt vinden van je gading

mvg Sep
- Multivan Generation
- Contacteer:
Dan kun je het beste een complete unit kopen,
dat zal goedkoper uitvallen..
even vragen of hij ook naar Nederland wil versturen:
http://www.ebay.de/itm/VW-T5-Multivan-T ... xyaTxRKcI0
dat zal goedkoper uitvallen..
even vragen of hij ook naar Nederland wil versturen:
http://www.ebay.de/itm/VW-T5-Multivan-T ... xyaTxRKcI0
Bedankt voor de tips maar dat zijn allemaal gebruikte en het risico dat die ook mankementen vertonen is me te groot.
Ik wil echt nieuwe ongebruikte.
Gr, Frans
Ik wil echt nieuwe ongebruikte.
Gr, Frans
- Multivan Generation
- Contacteer:
Fransoos schreef:Ik wil echt nieuwe ongebruikte.
Gr, Frans
Dan weet je wat het gaat kosten.
succes met het gat in je portemonnee

Bij de VW Touareg kun je de hele plaat met drie stelmotoren eruit halen als je dat van tevoren weet. Kom je achter als je dashboard open ligt. Is dat hij ook niet het geval?
Met VCDS de stelmotoren in de service stand zetten en dan de gehele plaat naar beneden toe verwijderen. Nieuwe stel motoren plaatsen en even inleren.
Met VCDS de stelmotoren in de service stand zetten en dan de gehele plaat naar beneden toe verwijderen. Nieuwe stel motoren plaatsen en even inleren.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Burp: bij de T5 gaat dat echt niet! Om de schroefjes van de door u genoemde plaat los te halen moet ook het dashboard eruit,
is van onder niet bij te komen.
is van onder niet bij te komen.
Vraag zeker eens na bij een dealer in Duitsland. Kun je zomaar 20% besparen, schat ik. Alle beetjes helpen.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
En andere optie zou kunnen zijn ...kijken in welke andere auto,s deze stelmotoren worden gebruikt ,en hopen dat deze gunstiger geprijsd zijn .
Ik snap je redenatie wel ,dat je geen 2e hands motoren wilt ,het risico dat je dan weer je hele dash moet verwijderen is niet aanlokkelijk .
Ik snap je redenatie wel ,dat je geen 2e hands motoren wilt ,het risico dat je dan weer je hele dash moet verwijderen is niet aanlokkelijk .
- Multivan Generation
- Contacteer:
Vandaar dat ik in mijn eerste post vroeg wat de nummers zijn die er op staan.sep schreef:En andere optie zou kunnen zijn ...kijken in welke andere auto,s deze stelmotoren worden gebruikt ,en hopen dat deze gunstiger geprijsd zijn .
Ik wil best even de tijd nemen om voor hem te zoeken.