Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
noodloop 2.5tdi
noodloop 2.5tdi
Motor gaat regelmatig en onverwachts in de noodloop van contact doen en opnieuw starten en hij is er weer wie weet De oplossing
Re: noodloop 2.5tdi
remlicht lampje stuk
remlicht schakelaar ingebrand ( er zitten er 2: 1 voor de remlichten de andere voor de cruise-control)
zo zijn er nog wel wat punten te noemen waardoor de T4 in de noodloop gaat. Maar deze zijn vrij simpel op te lossen.
Gebruik ook de zoekfunctie, want er is genoeg te vinden over de noodloop.
Succes, Groet Rick
remlicht schakelaar ingebrand ( er zitten er 2: 1 voor de remlichten de andere voor de cruise-control)
zo zijn er nog wel wat punten te noemen waardoor de T4 in de noodloop gaat. Maar deze zijn vrij simpel op te lossen.
Gebruik ook de zoekfunctie, want er is genoeg te vinden over de noodloop.
Succes, Groet Rick
Re: noodloop 2.5tdi
Vacuümslangetjes even controleren, die hebben niet het eeuwige leven en leveren ook deze storing.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: noodloop 2.5tdi
Dag Trees,
welkom op weetjewel..
Heb je toevallig een 88 pk TDI? eentje dus met een blauwe I.
Zoja, dan is de eerste gedachte van mij, dat de 4de verstuiver aan het klieren is.
En dat de bus daardoor gaat inhouden.
Als je naar die verstuiver kijkt, dan zie je een zwart draadje weggaan,
dat komt aan de voorzijde tegen het motorcarter uit en resulteert in een zwarte 2 polige stekker.
Haal deze stekker eens los en meet de weerstand tussen de 2 polen van de stekker.
De weerstand moet tussen de 95 - 115 Ohm bedragen.
Ligt de weerstand buiten deze range, dan is de remedie om de verstuiver met de sensor te vervangen.
2de hands niet nemen, die hebben veelal hetzelfde.
De bus eens uit rijdend uit laten lezen geeft je meer indicatie en zekerheid.
Met vriendelijke groeten
Peter
welkom op weetjewel..
Heb je toevallig een 88 pk TDI? eentje dus met een blauwe I.
Zoja, dan is de eerste gedachte van mij, dat de 4de verstuiver aan het klieren is.
En dat de bus daardoor gaat inhouden.
Als je naar die verstuiver kijkt, dan zie je een zwart draadje weggaan,
dat komt aan de voorzijde tegen het motorcarter uit en resulteert in een zwarte 2 polige stekker.
Haal deze stekker eens los en meet de weerstand tussen de 2 polen van de stekker.
De weerstand moet tussen de 95 - 115 Ohm bedragen.
Ligt de weerstand buiten deze range, dan is de remedie om de verstuiver met de sensor te vervangen.
2de hands niet nemen, die hebben veelal hetzelfde.
De bus eens uit rijdend uit laten lezen geeft je meer indicatie en zekerheid.
Met vriendelijke groeten
Peter
Re: noodloop 2.5tdi
Noodloopsituatie zoals omschreven heb ik 2 x meegemaakt bijn mijn 2.5TDI 111kW. 1e keer was het de luchtmassameter, 2e keer een klein ventiel t.h.v. de turboaansturing. Koste VW wel halve morgen om via testritten en vermogensmetingen uit te vogelen welk ventiel. Is al 10 jaar terug en sindsdien nooit meer last gehad gelukkig.
Best lastig in de bergen met een caravan er achter. Wanneer de motor stevig vermogen moest leveren, viel hij in noodloop. Maar, op een bepaald moment wordt je er handig in om al rijdend de auto te herstarten en daarmee de noodloop (tijdelijk) te resetten
Superlink natuurlijk maar in de omstandigheden kreeg ik de hele combi anders niet naar boven...
Best lastig in de bergen met een caravan er achter. Wanneer de motor stevig vermogen moest leveren, viel hij in noodloop. Maar, op een bepaald moment wordt je er handig in om al rijdend de auto te herstarten en daarmee de noodloop (tijdelijk) te resetten
