Ik weet nie of het de beste keuze is van m'n leven maar ik heb me zonet een T4 VR6 Caravelle automaat gekocht van het jaar 1997 en het is nog eens de langere versie.
Wat zijn jullie ervaringen met zo'n T4???
Ahja er staan 109000km op...
Na de eerste testrit kreeg ik al wat kriebels, na aanschaf ben ik er mee naar huis gereden, intussen ben ik al bezig aan de 3e benzinetank EN telkens ik er in stap verschijnt er een grote glimlach op mijn gezicht!
Nu zijn er wel enkele minpunten;
1-ze hebben bij 'n erkende VW garage voor de eerste keer de versnellingsbakolie vervangen, preventief want eigenlijk schakelde hij niet perse slecht, nu na deze beurt maakt hij rare sprongen met m'n toerental, hij schokt zelfs af en toe... Nu heb ik in een vriend van mij z'n opelgarage gevraagd wat dit zou kunnen zijn en iemand die er werkt zegt dat dit waarschijnlijk is dat er lucht in de schakeldoos (of zo iets, ben het woord vergeten dat hij zei) zou zitten. Wat moet er juist gebeuren om dit te ontluchten of gaat dit vanzelf over?
2-bij de gas induwen zit er een trilling of bibber of daver op m'n stuur en dit zou hem zitten tussen de boit en m'n rechtervoorwiel m.a.w. de kardan. Nu vraag ik aan de vw garage hoe dat dit kan komen maar dat kan hij me niet vertellen, is er hier iemand die me hiervoor een uitleg kan geven hoe dat komt na pas 108000km?
3-het servostuur stuurt vrij zwaar t.o.v. m'n andere T4 1.9D en dit zou volgens de garagist komen door het stuurmechanisme. Dit zou 873euro kosten... Hoe komt dat dat na 108000km of is dat normaal als hij 19 jaar oud is?
4-het ABS-systeem doet ook al raar en daar vraag ik me hetzelfde over af als bij punt 3? Maar hetgeen ze bij de VW-garage me vertellen is dat de ABS-pomp 2544euro kost...pfff verschietachtig!
5-is carrosserie! Roest na waarschijnlijk een slechte herstelling na een ongeval. De rand onder de rechterachterste raam en de naad aan de aaneenzetting van het achterste carrosserie deel met het middelste... Maar als ik de binnenbekleding eraf gehaald heb kan daar jullie meer over vertellen

6-een lpg-tank zou ik er ook nog willen onderplaatsen of erin want dan kan er wat meer gas in maar dat weet ik ook nog zo goed niet dus daar ben ik ook benieuwd naar tips of ervaringen...
Ik heb er al 1 foto van en zal hem hier laten zien aan jullie.
Gegroet en alvast bedankt voor elke tip,
Filip