Maar bijgaande info is wellicht handig voor iemand die zoiets nog eens nodig heeft.
Het gaat om de schoonwatervoorziening van een 1994 California Coach.
Tijdens de Kampeermeeting afgelopen weekeinde kwam ik er achter dat het kraantje het niet deed.
Begonnen met zoeken bij de kraan, Lade uitgebouwd, stekkerverbinding van de kraan los en doorgemeten.
(Bedankt voor het lenen van de multimeter en de uitleg Peter Multivan

Maar daar stond gewoon stroom op en de schakelaar deed het ook. De kraan was ook maar 2 jaar oud.
Thuis aangekomen alle plaatmateriaal rond de tank verwijderd en het inspectiedeksel met de vlotter voorzichtig eruit gehaald.
(Dit is een kwetsbaar onderdeel)
Daarna een stevige klap met een steeksleutel op het pomphuisje gegeven. Ja hoor ... hij deed het weer ... even.
Daarna was het helemaal over. Ik wist in ieder geval waar het probleem zat. Nieuwe pomp gehaald bij een lokale caravanzaak. Gekozen voor een Reich.
Gegokt dat ik niet teveel pompvermogen nodig had, het werd 12L, de oude bleek 10L te zijn, Niet storend verschil ...
Wattage 10-18 w is identiek. Het oude kapotte pompje heeft het overigens lang volgehouden.
Het is zelfs ouder dan mijn bus!

Wat kun je daar toch lastig bij door dat gat, maar gelukt.
De rest van de slangen staan ook nog op de agenda.
En het resultaat: Groeten,
Odorf