Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lichtschakelaar T5GP

vragen over de T5
Plaats reactie
meggie-bekkers
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55

lichtschakelaar T5GP

Bericht door meggie-bekkers »

Goedendag,

wie heeft er een layout van de lichtschakelaar stekker / bekabeling of kleurcodes. De mistlampfunctie geeft nu wel een indicatie op de tellerklok dat de mistlamp achter moet branden, maar er komt achter geen 12V.

Heeft iemand een schema of layout waarop men kan vinden waar welk relais hiervoor hangt. Onder de bestuurdersstoel zitten diverse relais, maar ik weet niet of er überhaupt en relais tussen zit.
Ik hoor het graag
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: lichtschakelaar T5GP

Bericht door Pim 328 »

Wordt aangestuurd door boornetregelapparaat.

Kan zijn dat stekkerdoos van trekhaak sluiting maakt of dat er een stekker van 13-7 polig in zit.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
meggie-bekkers
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55

Re: lichtschakelaar T5GP

Bericht door meggie-bekkers »

Dus als ik het goed begrijp gaat er een signaal van de schakelaar (12v?) naar de boordcomputer, en deze stuurt een relais aan?
Er zit geen stekker in van 13 naar 7
Er zit een nieuwe 7 polige stekker met kabelboom onder welke onlangs is gemonteerd en aangemeld in de can bus.
Officieel laten doen, maar met testen van de verlichting kwam ik erachter dat de mistlamp achter niet meer werkt.

Alles is aangemeld, geen storingen, alles werkt.
Maar er komt achter geen 12 v op de mistlampen.

Als ik weet welke kleurcodering de mistlamp schakeldraad is hang ik er zelf een relais tussen.

G Bekkers

.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: lichtschakelaar T5GP

Bericht door heemskerk »

meggie-bekkers schreef:Dus als ik het goed begrijp gaat er een signaal van de schakelaar (12v?) naar de boordcomputer, en deze stuurt een relais aan?
Er zit geen stekker in van 13 naar 7
Er zit een nieuwe 7 polige stekker met kabelboom onder welke onlangs is gemonteerd en aangemeld in de can bus.
Officieel laten doen, maar met testen van de verlichting kwam ik erachter dat de mistlamp achter niet meer werkt.

Alles is aangemeld, geen storingen, alles werkt.
Maar er komt achter geen 12 v op de mistlampen.

Als ik weet welke kleurcodering de mistlamp schakeldraad is hang ik er zelf een relais tussen.

G Bekkers

.

Ik zou (coulance) eens terug gaan naar het bedrijf welke de kabelboom heeft gemonteerd. Niet geschoten is altijd mis.
Plaats reactie