Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Indian BAD LUCK / MOTOR PECH PECH PECH SODUJUUUUU

vragen over de T4
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Indian BAD LUCK / MOTOR PECH PECH PECH SODUJUUUUU

Bericht door The Indian*701* »

HOI TJA, NA 320 DKM IS het HELAAS gebeurd met mijn mooie witte T4.

Heb ik hem omgebouwd naar Camper en voor as woensdag een keuring hiervoor.................zie ik ineens rook vanonder motorkap komen.
Ik van de schrik langs de weg: koelvloeistof!!!!!!!!!!! lek.

ANWB diagnose: koppakking kapot.

veel verlies van vloeistof / expansievat bouwt teveel druk op / dieselgeur uit het expansievat / borrelen van de vloeistof / en rook uit de uitlaat

!@#$%^&*()^&*(#$%^&*%^&*(

Heb me in de tussentijd laten vertellen dat het beste advies is om een complete ruilmotor te laten inbouwen.
VWb de kosten hoor ik bedragen tussen de 2500 en 3500 voor alleen het complete blok....

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff wie heeft advies of wat

Ik heb dit geld niet en de vakantie staat voor de deur.
met de camper weggaan kan is dus ook op me buik schrijven.
Daarbij komt nog us dat ik in Maastricht woon en hier zijn niet zoveel WJW-ers.

8 july zou ik lekker weggaan maja het vakantiegeld zeg maar moet ddaluk onder de kap liggen.

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

daarbij komt nog dat ik per 1 aug in Roermond ander werk heb aangenomen en ik dus moet reizen....dat dacht ik lekker met me T-viertje te doen.....

wie kan me helpen...................................
Ik weet niet op dit moment wat ik moet doen.
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Beste Indian,

Voor een kapotte koppakking wordt zelden een komplete ruilmotor geplaatst. Wat heel goed mogelijk is is je kop laten vlakken ( mits nog mogelijk, vm de voorkamers die weleens los willen gaan ) of een ruilkop te plaatsen. Alle omliggende delen worden dan gewoon weer gemonteerd en alles gaat goed.

Een ruil motor lijkt mij erg overdreven baserend op jouw verhaal.

gr. Bas Caravelle
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Bericht door The Indian*701* »

bas caravelle schreef:Beste Indian,

Voor een kapotte koppakking wordt zelden een komplete ruilmotor geplaatst. Wat heel goed mogelijk is is je kop laten vlakken ( mits nog mogelijk, vm de voorkamers die weleens los willen gaan ) of een ruilkop te plaatsen. Alle omliggende delen worden dan gewoon weer gemonteerd en alles gaat goed.

Een ruil motor lijkt mij erg overdreven baserend op jouw verhaal.

gr. Bas Caravelle
Ow bas, thxxxx voor advies

ja dat wilde ik eerst ja maar toen ik zei dat tie al ruim 320 had gelopen kwam het verhaal van: tja een ruilkop terwijl de andere delen 320 erop hebben zitten dus gaat gaat niet goed?
Nu de kop, dan de turbo dan dit dan dat etc.........dan blijft het bezig.
tja zoveel verstand heb ik er nie van van het leek me aannemelijk..... vandaar.
"Men" laat het aan mij over .....wat ik wil zeggen ze....

Dus een ruilkop kan geen kwaad?
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Als jouw motor tot voor de ellende geen mankementen of tekenen van vermoeidheid heeft vertoond zou ik dat doen.

Verbruikt hij geen olie ( of erg weinig )
Voldoende koppel ( lees compressie )
Geen overmatig gierende turbo
etc..

En als er evt. iets alsnog stuk zou gaan is dat nog steeds goedkoper dan een ruilmotor.

ps: Een ruilmotor wordt vaak kaal geleverd, dwz zonder verstuivers, pomp, turbo, dynamo etc. Alleen draaiende gedeelte.
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Bericht door Herman744 »

Hoi Ferry,

Ik kan me dat sode........ goed voorstellen. Heb je net behoorlijk geïnvesteerd in je bus en keuringsklaar en dan ineens domme pech. Ook nog net met de vakantie voor de deur. Nog 4 daagjes en dan is het voor ons zo ver.
Ik wens je veel wijsheid bij de beslissing die je moet nemen. Ik heb helaas geen goede raad.

Een nieuwe baan in het onderwijs te Roermond??

Herman744
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Bericht door matje86 »

das nie best ferry
dan neem ik aan dat er zaterdag niks van komt
ik hou hem nog vast voor je(betere tijden)
sterkte met je bussie man
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Bericht door The Indian*701* »

bas caravelle schreef:Als jouw motor tot voor de ellende geen mankementen of tekenen van vermoeidheid heeft vertoond zou ik dat doen.

Verbruikt hij geen olie ( of erg weinig )
Voldoende koppel ( lees compressie )
Geen overmatig gierende turbo
etc..

En als er evt. iets alsnog stuk zou gaan is dat nog steeds goedkoper dan een ruilmotor.

ps: Een ruilmotor wordt vaak kaal geleverd, dwz zonder verstuivers, pomp, turbo, dynamo etc. Alleen draaiende gedeelte.
Kee Bas, het gaat nu duidelijker worden voor mij ( HEELAAAAAS)

olie verbruikte hij wel niet overmatig veel maar ik moest toch regelmatig vullen en hij was ontzettend zwart van kleur.

Koppel - compressie - hummmmmmmmm ik had wel de laatste tijd de indruk dat het koppelvermogen achteruitging.

Turbo gierde wel ja van tijd tot tijd , niet constant maar ik hoorde hem wel ja.

Expansievat is al een keer vernieuwd met het euvel dat tie vloeistof verloor, mssn was dat indertijd al gaande? wie weet.

het blok is naar mijn idee ook meer gaan zweten....of hoe heet dah.

het dieselverbruik vond ik persoonlijk wat hoog / veel?

wat ik me heb laten uitleggen dat het blok wordt geleverd met pomp, verstuivers, dynamo én turbo voor zo rond de 3500 inclu. pfffffffffffffffffff wat een bedrag hé...( buiten de manuren en vloeistof enzo.......)

Daarentegen ik heb dan wel een mooi blokje erin liggen ik wil ABSOLUUT T4 blijven rijden want een ander voertuig kan er niet tegen op.
De rest van het busje is zonder roest enzo dus wel in orde.
Spuiten zou nog wel mooi zijn maar dat kan ik nu wel ff vergeten naast de RVS uitlaat waar ik voor aant spare was....pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Bericht door The Indian*701* »

matje86 schreef:das nie best ferry
dan neem ik aan dat er zaterdag niks van komt
ik hou hem nog vast voor je(betere tijden)
sterkte met je bussie man
tja matje dah is zoooooo
thxxxxxxxxxx man.
hou hem maar vast ja want ik het plateau wel hebbe.
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Bericht door The Indian*701* »

Herman744 schreef:Hoi Ferry,

Ik kan me dat sode........ goed voorstellen. Heb je net behoorlijk geïnvesteerd in je bus en keuringsklaar en dan ineens domme pech. Ook nog net met de vakantie voor de deur. Nog 4 daagjes en dan is het voor ons zo ver.
Ik wens je veel wijsheid bij de beslissing die je moet nemen. Ik heb helaas geen goede raad.

Een nieuwe baan in het onderwijs te Roermond??

Herman744
hoi Herman,

thxxxxxxxx voor je bericht idd zacht uitgedrukt domme pech...ik kon wel@#$%^&*#$%^&*($%^&*($%^&*($%^&*%^&*( weetjewel..............

Nee Herman ik ga het onderwijs verlaten ik ga voor jeugdzorg Roermond werken.
Begeleiden van jongeren school / werk / opleiding / ambulante zorg etc....
Een leuk baan en ik heb er veel zin in.
Met het onderwijs krijg ik wel veel te maken alleen dan niet meer voor de klas.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Krijg je voor dat geld een nieuwe 102PK motor?
En mag je je oude motor zeker gratis achterlaten?


Kijk eens in Duitsland,
http://cgi.ebay.de/VW-AT-Motor-T4-Bus-2 ... dZViewItem



http://cgi.ebay.de/Uberholter-Motor-fue ... dZViewItem
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Nou , ik zou zeker en vast gaan voor een motor zoals de link naar de advertentie die Berrie en Rene hier plaatste !
Voor 2300eur heb je een NIEUWE motor ! Dan kun je er gelijk terug 320.000km tegenaan .
OK, je moet dan enkel nog enkele externe onderdelen overbouwen van je oude motor , maar dat is dan een peulschil vind ik.
Je bespaard er wel zomaar eventjes 1200eur mee tegenover de prijs die jijzelf opgaf . En met die 1200 eur kun je nog wel op vakantie :lach
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Bericht door The Indian*701* »

Berrie en Rene schreef:Krijg je voor dat geld een nieuwe 102PK motor?
En mag je je oude motor zeker gratis achterlaten?


Kijk eens in Duitsland,
http://cgi.ebay.de/VW-AT-Motor-T4-Bus-2 ... dZViewItem



http://cgi.ebay.de/Uberholter-Motor-fue ... dZViewItem
:ie Ow ja....Nou ja kijk tis geen nieuwe nee.
As het goe is dan is ut een 1900 TD.
Hummmmm zou ik dan nog geld kunnen krijgen voor de oude motor? Tja niet dat het moet voor mij hoor maar als dat kan dan is het ook alweer voor minder hé.
Kijk ik ben er heel eerlijk in: als ik thuis was in deze wereld van motorblokken dan zou ik ook eea overwegen maar ik zou bij god niet weten waar ik op moet letten of wat ik moet bestellen.
Ik heb nu iemand in de arm genoemen die ik wel vrtrouw daarin en die schrikt ook van de prijzen daar niet van maar hij zegt ook dat er nog van alles bij komt.

Kijk ik help hem en hij helpt mij tja ...........................ik wacht maar eens ff af want hij vraagt nog eea na.

gr. Ferry.
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Bericht door The Indian*701* »

Pascal-141 schreef:Nou , ik zou zeker en vast gaan voor een motor zoals de link naar de advertentie die Berrie en Rene hier plaatste !
Voor 2300eur heb je een NIEUWE motor ! Dan kun je er gelijk terug 320.000km tegenaan .
OK, je moet dan enkel nog enkele externe onderdelen overbouwen van je oude motor , maar dat is dan een peulschil vind ik.
Je bespaard er wel zomaar eventjes 1200eur mee tegenover de prijs die jijzelf opgaf . En met die 1200 eur kun je nog wel op vakantie :lach
Hey Pascal,

ja...... gaan voor een ander blok maar zoals ik al schreef naar Berrie en Rene ik zou nie weten waar ik op zou moete lette.
Ik hoop dan dak gunstig uitkom vwb de acties die er nu zijn.
Tja de vakantie zal toch anders gaan zijn want het is toch een flinke streep door de rekening.

pffffffffffffffff

groet, Ferry T.
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Bericht door Fred-15 »

Hoi Indian .
Als je een 1.9 D of een Eco dus TD hebt dan past er toch ook een blokje in van een Golf /Passat 1.9 ? van de sloop die zal aan merklijk goedkoper zijn dan een nieuw blok . je zal het e.e.a . van je oude blok moeten over zetten maar dat lijk me toch geen probleem.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Sorry ik dacht dat je een 102pk had.

kijk hier dan eens
http://cgi.ebay.de/VW-Austauschmotor-Mo ... dZViewItem

Als je zoeen koopt kan je maat hem toch ombouwen?
Blijft hij wat verdienen aan de inbouw en jij bent niet gelijk blut.

Groeten Berrie
Plaats reactie