Hallo allemaal,
Ik heb zelf een t4 met een 19td dus een ABL motor uit 1995 met een versnellingsbak met een koppeling die door een kabel word bediend.Ik kan bij iemand een compleet gereviseerde versnellingsbak kopen voor een ABL motor alleen op de bak zit een hydraulische koppelingscilinder.Mijn vraag is of ik de bedieningsmechanisme van mijn bak over kan zetten zodat ik mijn koppelingskabel kan gebruiken zodat ik die bak kan plaatsen zonder er een hydraulisch koppelingssysteem van te moeten maken anders moet ik ook een ander pedaal en leiding kopen.Ik weet dat vw de ene bus met een koppelingskabel en de andere hydraulisch heeft gemaakt in die tijd.
Alvast bedankt voor de reacties
Gr. Tim
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Versnellingsbak ABL motor
-
-
Re: Versnellingsbak ABL motor
Hallo allemaal
Ik heb inmiddels de versnellingsbak vervangen en ben erdus achter gekomen dat een bak van een nieuwer model met hydraulische koppelingscilinder gewoon om te bouwen is naar een mechanise bediening.Het enigste probleem had ik dat de onderste motorsteun anders was dus deze heb ik aangepast.
Gr. Tim
Ik heb inmiddels de versnellingsbak vervangen en ben erdus achter gekomen dat een bak van een nieuwer model met hydraulische koppelingscilinder gewoon om te bouwen is naar een mechanise bediening.Het enigste probleem had ik dat de onderste motorsteun anders was dus deze heb ik aangepast.
Gr. Tim
Goed om te weten, bedankt
Had je misscbien foto's gemaakt?

- Pascal-141
wat heb je dan aangepast voor de onderste steun ? heb je de bevestiging aan het subframe afgeslepen en de jongere versie er op gelast ?Tim Jansen schreef:Hallo allemaal
Gr. Tim
Of heb je de steun zelf herwerkt ? Want de bevestigingsgaten komen niet overeen hé ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
Ik heb de originele steun die in het subframe gaat aangepast zodat deze kan worden bevestigt aan de nieuwe bak.Ik maak komend weekend foto's ervan.
-
Hierbij enkele foto's van de versnellingsbak steun
- Bijlagen
-
- image.jpg (27.01 KiB) 1309 keer bekeken
-
- image.jpg (29.69 KiB) 1309 keer bekeken
-
- image.jpg (20.72 KiB) 1309 keer bekeken