mijn Exide huishoudaccu lijkt zijn beste tijd gehad, al is ie maar 3 jaar oud... Oh ja, en vooraleer ik het vingertje krijg, er zijn idd. al heel wat topics hieraan gewijd maar ik vind het antwoord op mijn vraag niet.
Mijn Cali uit 1992 moet normaal 2x 80Ah aan boord hebben, maar d'r is ooit een ombouw gebeurd naar 1 accu (momenteel zit er 110 Ah in). Alle kabels zitten op 1 grote klem. Nu vraag ik me af of het toch niet beter zou zijn om terug naar 2 accu's te gaan, zodat die minder diep worden ontladen bij het draaien van de standkachel (die doet het nu niet meer op accu). Dus: 2x80Ah of toch gaan voor vervanging met bijv. 1x 120 Ah? Laadspanning komt nooit boven 13,6V bij het rijden, speelt dat een rol bij deze keuze?
Mocht iemand me ook ffe een foto kunnen bezorgen van hoe die aansluiting origineel zit bij dubbele accu's, graag. Ik neem aan dat er gewoon met een stuk accukabel beide - polen en +-polen met elkaar verbonden worden? In serie zou mijn interieur niet gelukkig van worden

Acccuweb verkoopt de Exides niet meer , enkel Accushop. Anderzijds, een TIP, bij bestelling op accuweb kun je de code "Cpunt" intikken, krijg je meteen nog 10% korting...
greetz en alvast ook TX
B.