mijn T4 heeft een achterklep; ben er heel blij mee.
- onder de klep sta je (of zit je) droog
- voor het openklappen van de klep heb je iets meer afstand nodig tot bijv een muur (ivm deuren)
- het is makkelijke vanuit de zijkant lange stukken te laden met een klep
- met een heftruck heb je onvoldoende hoogte om te laden met een klep
- met deurtjes kan je geen fietsenrek achterop hebben (of op de trekhaak, maar dan gaan de deuren niet open)
Ik ga ook voor deurtjes. Had eerst een klep.
Ik loop namelijk tegen de klep aan, tenminste tegen die 2 punten of als de bus voor de stoep staat, zal een paar keer dat ding toch terug gekopt hebben... Met een motor inladen is het niet handig, met de heftruck kan je er slecht bij.
Ik heb geen voorkeur. Op het werk hebben we deurtjes. Ik heb zelf een klep.
Voordeel klep
Je staat droog, en je laadruimte wordt niet nat. Ik ben vaak aan het klussen en dan staat gerust heel de dag de klep open.
Ik heb extra verlichting op de klep aangebracht. Dat is ideaal werklicht.
nadeel klep
Je hebt ruimte achter nodig.
Je kan alleen met lange lepels iets met de heftruck in je bus zetten.
Voordeel deur
Je kan wat makkelijker je deuren vastbinden als je iets vervoert wat langer dan je laadruimte is
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk ex Volkwagen Bora 2.0L ex Hyundai Excel 1.3L
Klep, is ook handiger voor mij met er in en er uti halen van de spullen en eventueel droog staan van diezelfde spullen mocht het eens regenen.
Is het weer makkelijker voor mij.
Vandaar dat ik ook zocht naar een klep versie (en dus gevonden heb).
Als je met je bus gaat camperen/slapen dan kun je een klep op een kiertje zetten, zodat je meer ventilatie hebt, zonder dat het inregent.
Bij een bus met deurtjes is dat wat minder lekvrij.
Met deurtjes achter, heb je zowat 30 cm minder ruimte achter de auto nodig om iets in te kunnen laden.
Bovenstaande is mijn opvatting voor privé gebruik.
Zakelijk zijn er wellicht andere opvattingen, zoals belaadbaarheid met een heftruck.
Wij hebben een klep. Het was geen criterium bij de aanschaf maar we zijn er nu wel blij mee.
Voor een campertje is het fijn om droog te kunnen staan en spullen te pakken.
We hebben ook breder zicht in de achteruitkijkspiegel want er zit geen deurspijl in het midden.
In het verleden een keer meegemaakt dat iemand precies in dat midden achteruit tegen een lantarenpaal aanreed...
voor bedrijfsdoeleinden zijn deurtjes handiger.
recreatief een klep misschien handiger. heb zelf een mooie tent voor mn klep. Frits Rear Cabin 90013
en over smaak valt niet te twisten,de een n klep de ander deurtjes.
Kan iemand mij vertellen waarom een klep niet handig zou zijn bij het inladen van een motor?
rick_k schreef: 22 jun 2016, 22:58
Ik ga ook voor deurtjes. Had eerst een klep.
Ik loop namelijk tegen de klep aan, tenminste tegen die 2 punten of als de bus voor de stoep staat, zal een paar keer dat ding toch terug gekopt hebben... Met een motor inladen is het niet handig, met de heftruck kan je er slecht bij.