Zoals misschien wel gezien door enkelen was ik op zoek naar een T4, zie ook: viewtopic.php?f=2&t=53250
Ik wilde al voor een 1.9TD gaan toen ineens de huidige Transporter op MP voorbij kwam.
Meteen wat info gevraagd en de dag erop `s ochtends meteen even (even, van Hilversum naar Rotterdam) op en neer end e bus inspecteren.
Was de mooiste die ik tot dan toe had gezien, helemaal hard rondom, goede banden, goede schijven, uitlaat ziet er goed uit, interieur netjes, motor netjes en een 2.5 TDi.
Veel zou er niet van de prijs afgaan, was de eerste die kwam kijken maar terwijl ik er al omheen liep kwamen er meerdere kijken.
Qua onderhandeling stond ik dus niet heel sterk.
Even rondje rijden, bij starten even een witte walm van de condens vermoedt ik maar verder starten lopen.
Motor loopt mooi rond voor mijn gevoel en geen gekke bijgeluiden.
Rondje crossen en dat voelde ook wel heel goed, schakelen lekker, remmen lekker, geen weg trekken naar links of rechts dus ja wat moet je dan.
Heb dus maar een bod gedaan en kreeg nog iets van de prijs af (genoeg voor de benzine van de focus 2 keer op en neer en een patatje met de vrouw

Bus betaald, papieren mee, terug naar Hilversum, bus op naam zetten, verzekering regelen en werken tot 17:30
Patatje eten met de vrouw en op naar Rotterdam

Bus stond zoals afgesproken netjes buiten het hek van de verkoper, even erom heen gelopen en starten maar en gaan

Voor het eerst de snelweg ermee op en dat gaat lekkerrrrrrrrr.
bij 2500rpm voel je de turbo inkomen, 120 en gas geven dan voel je hem versnellen, bij 130 naar 140 idem.
Zo lekker na 10 jaar weer met een bus rond rijden (heb vanaf 2000 tot 2006 een MB100 verlengd en verhoogd gehad als surfbus) voel me weer helemaal thuis

Weer even wennen aan het wat lawaaierige ruimte achter je maar verder TOP

Wel een probleempje ontdekt, de temp meter doet het niet. Dus na dat eerste blazen vanaf Rotterdam (de vrouw hield me wel aardig bij die rijd ook wel lekker door

Koelvloeistof reservoir voelde lekker warm aan maar niet te warm.
Weer de snelweg op en toen bijna helemaal 130 kunnen rijden naar Utrecht toe, daar weer even de snelweg af, nog eens voelen en geen verschil kunnen ontdekken lekker warm maar niet te.
Heb er dus vertrouwen in dat het puur een aanwijs probleem is en niet direct een koelprobleem, dat gaan we dus even uitzoeken.
Onderweg nog een SMS van deverkoper dat hij gezien had dat de bus opgehaald was en of alles goed verlopen is. Op de temp meter na dus wel dus prima.
Oh ja, nu willen jullie ook natuurlijk foto`s zien, zie volgende post.
Grt,
Berto.