Beste T4 fans,
Ik heb mij een T4 camper bus aangekocht van 1994 met hoog dak.
De camper is technisch goed in orde. Ik zit echter met een probleem met de zitbanken waar ik jullie idee graag voor zou hebben.
Mijn camper is goedgekeurd door de Belgische keuring voor 4 passagiers en 1 bestuurder.
Ik heb 2 voorstoelen met 3 punt gordels, dit is dus in orde.
Op mijn achterbanken heb ik geen gordels. Volgens de wetgeving heb ik deze niet nodig omdat mijn camper van 1994 is.
Toch zou ik graag mijn passagiers wat beter willen beschermen door achteraan ook gordels te plaatsen.
Nu is het probleem dat de achterbanken in de lengterichting staan. Hier mogen zoals ik gelezen heb geen 3-punt gordels op komen.
Nu is mijn vraag?
- kan ik best heupgordels voorzien voor deze banken, kan ik deze onderaan bevestigen aan het bevestigingspunt van de 3-punt gordel?
- ik heb ook iets gelezen van een gordel geleider? Kan ik daar iets mee?
- kan ik beter mijn camper herbouwen en zetels inzetten waarop ik 3-punts gordels kan bevestigen?
Alle suggesties zijn welkom.
alvast bedankt.
Nelson
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Suggesties voor T4
- Pascal-141
Re: Suggesties voor T4
Banken in lengterichting ? Ik dacht dat dat al jaren verboden was in Belgie ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Blijkbaar is dit nog toegelaten omdat mijn bus van 1994 is. Ik ben net (augustus 2016) met de camper naar de autocontrole geweest en hij heeft weer een goedkeuring gekregen van 4 +1, dit ondanks de achterbanken in lengterichting zonder gordels.
Omdat ik toch wat wil doen aan de veiligheid van de passagiers zoek ik nu wat suggesties hoe ik dit kan aanpakken.
Omdat ik toch wat wil doen aan de veiligheid van de passagiers zoek ik nu wat suggesties hoe ik dit kan aanpakken.
Ik heb intussen wat zitten zoeken in mijn camper en heb bevestigingspunten gevonden om 3-puntsgordels vast te maken. Langs beide kanten van de camper kan ik twee 3-punt gordels vastmaken. Ik heb zowel de opening waarin ik de rolgordel kan opbergen, als daar vlakbij een gat met schroefdraad waar ik een schroef kan in vast draaien, dit laatste heb ik ook hoger in de camper.
Nu vroeg ik me af of ik heupgordels kan bevestigen op de plaatsen waar normaal onderaan de 3punt gordels dienen vastgemaakt te worden?
Iemand ervaring mee?
Nu vroeg ik me af of ik heupgordels kan bevestigen op de plaatsen waar normaal onderaan de 3punt gordels dienen vastgemaakt te worden?
Iemand ervaring mee?