Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstelrondje Nico

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
nicotdi
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2017, 23:31

Voorstelrondje Nico

Bericht door nicotdi »

Goedemorgen allen,

Zoals het volgens mij hoort, hierbij mijn voorstelrondje.
Ik was eerst van plan een gebruikersnaam te nemen met een verwijzing naar mijn andere auto, maar van Henk mocht dit helaas niet.
Had ik maar een corsa als tweede auto moeten kopen :knipoog

Ik ben Nico, onderhand 33 jaren jong (of oud), werk parttime in het notariaat (afdeling vastgoed) en ben daarnaast zelfstandige in de it. Naast het vorenstaande heb ik ook nog een webshop in elektronica. Ik woon in het hoge Noorden, en wel in het prachtige westerkwartier.

Ik ben volgens mij best wel een autoliefhebber, heb in het verleden al flink wat leuke en snelle auto's gehad. Zal ze hier niet allemaal plaatsen want dan wordt mijn voorsteltopic direct zo lang.

Voor mijn webshop reis ik geregeld naar elektronica-beurzen waar ik dan zelf sta als standhouder. Ik had een 210 pk Touran r-line, maar hoe meer spullen er mee moesten, hoe kleiner de touran leek te worden. Werd dus tijd voor iets groters: een bus.
Heb nog even gekeken naar een 6 cilinder Vito, maar mijn vriendin wilde beslist geen benz.
Uiteindelijk op een veiling een 9 persoons caravelle t5 gp uit 2013 gekocht op Duits kenteken. Kleur: bruin. Verlengde uitvoering, dsg en 140 pk. In vergelijking met de touran (en mijn andere auto) wel heel tam, maar je haalt de 130 km/h :toppie
Zelf de derde zitrij er uit gesloopt, wandje geplaatst en geïmporteerd op grijs kenteken.
Direct na de import de originele RCD210 uit de bus gesloopt en de RNS510 van de Touran terug geplaatst. Wonder boven wonder werkt de OPS direct en krijg ik de bediening van de clima ook direct op de radio te zien. Unglaublich :ie

Als tweede auto rij ik (rijdt mijn vriendin) in onze estoril-blauwe BMW 330d touring uit 2013. Uitgevoerd met m-pakket en met een chipje 325 pk.

Met de bus heb ik nog wat plannen. Ik hoop hier iets meer informatie te kunnen vinden.
- Leren MFSW plaatsen. Stuur ligt er al, nu nog een passende airbag vinden. (tips?)
- Bij de Touran wilde ik destijds een webasto standkachel plaatsen. Daarvan heb ik nog een Telestart T91 met afstandsbediening liggen. Die mag nu dus in de bus komen
- Bus moet iets omlaag
- Zoek een paar mooie wielen
- Bus heeft geen mistlampen in de voorbumper
- Bus heeft geen trekhaak
- Bijrijdersbank wil ik kwijt en stoel voor terug, bij voorkeur ook nog met stoelverwarming
- Geluid uit de standaard speakers is vreselijk.... moet dus nog eens een fatsoenlijk setje speakers voor terug komen

Ondertussen een mooie trekhaak van een wat oudere T5 gevonden, enkel nog even een kabelset zien te scoren. Echter daarbij zie je door de bomen het bos ook niet echt meer.....

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn: roept u maar :sjaal
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Voorstelrondje Nico

Bericht door Henk-1 »

Hoi Nico,

Welkom op :wjw
Je hebt leuke uiteenlopende hobby's-werk :gekte :sjaal
Leuke vriendin heb je (geen Benz) , mijn vrouw denkt er net zo over
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Vince Lankhorst
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 feb 2017, 15:21
Contacteer:

Re: Voorstelrondje Nico

Bericht door Vince Lankhorst »

Welkom op het forum (zegt een van de nieuwelingen)

Ben benieuwd wat je allemaal met je bus gaat doen! Je hebt een paar interessante puntjes die ik ook nog wil doen! Ik ben benieuwd en zie graag foto's van de GP voorbij komen! :T54LIFE :yes
T5 GP 2011 140pk / VLShowSolutions
nicotdi
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 mar 2017, 23:31

Re: Voorstelrondje Nico

Bericht door nicotdi »

Ondertussen een hoop aan de bus gedaan;
Kort na mijn laatste bericht helaas een trekker tegen de bus aan gehad. Ik haalde in, waarbij de bestuurder van de trekker besloot naar links te gaan terwijl ik er naast zat.
Gaf een mooie striping op de zijkant :huilen
Van de nood maar een deugd gemaakt en direct mistlampkappen besteld met chrome ringen, chrome strip voor de grille en mislampen.

In de weken daarna een Bilstein B14 set geplaatst, BBS wielen gekocht en een leder MF stuur geplaatst.
De wielen heb ik best geluk mee gehad; stonden met een erg vage omschrijving op marktplaats. Ze kwamen onder een BMW F30 vandaan, echter de ET-waarde kwam absoluut niet overeen met wat normaal onder een F30 zit (ET 40 voor, 45 achter). Voor de bus is dat echter wel een prachtige waarde.
Centreerringen gekocht, en alles past perfect. Moet zeggen dat ik er zelf erg tevreden over ben. De huidige banden maar snel afrijden en dan de juiste maat er onder, afwijking is nu ca. 4%.
Met de stuurtjes zie je ook al snel door de bomen het bos niet meer. Inmiddels heb ik 4 sturen liggen, 5 kabelboompjes en 2 airbags. Van alles heb ik nu 2 (als het goed is) werkende setjes kunnen maken.
Enige wat mij nu nog te doen staat is het geheel (mistlampen en stuur) aansluiten op de boordnet module. Daar maar even een vrije zaterdag voor zoeken.
Verder de bus laten chippen bij VVT in Marum, ook een enorm verschil! Kan nu tenminste een beetje vlot naar de 100. Racemonster zal het nooit worden, maar vind het nu wel acceptabel.
Verder met wat geluk tegen leder dsg pook met chrome randjes aangelopen, lijkt toch weer iets luxer

Plaatje bij het praatje.

Afbeelding

Nog 'to do':
- Webasto T91 aansluiten
- Omvormer inbouwen
- Ander interieur zoeken met bijrijdersstoel i.p.v. bank
- Kabelset zoeken om mijn originele vw bluetooth module op de rns aan te sluiten
- Blijven twijfelen over sidebars
- Trekhaak installeren
- Fatsoenlijke speakers

Nieuwe wensen:
- Multivan deurpanelen en dashboard-lijsten (iemand??)
Plaats reactie