Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gezocht gebruikerservaringen T5 4motion 2.0tdi CBAB

vragen over de T5
Plaats reactie
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Gezocht gebruikerservaringen T5 4motion 2.0tdi CBAB

Bericht door BBkinkie »

Beste allen. Inmiddels ben ik een half jaar in het bezit van een T5 4motion 2.0TDI 2010 met de CBAB common rail motor.

De auto is prima in het terrein en voldoet ook als trekauto echter ben ik nogal een trillingsneuroot geworden van deze bus.

Ik zoek dus mensen met zo'n zelfde bus om ervaringen omtrent het rijgedrag mee te delen. Ik ben namelijk nog steeds in de veronderstelling dat de bus meer herrie maakt en trillingen geeft dan dat VW ooit bedoeld heeft toen ze deze bus bouwde. Ik heb inmiddels de bus bij vijf garagisten laten beoordelen en allen zeggen prima bus niks mis mee.

In het motorblok zit een tik wanneer koud welke de eene dag veel aanweziger is dan anders.

https://vimeo.com/208724372

Mijn grootste vraag is of andere gebruikers van een soortgelijke T5 ook de ervaring hebben dat de motor in de vijfde en zesde versnelling boven de 2200 toeren gereden moet worden omdat hij anders overdadig trilt.

Ik heb vele gebruikers gezien die op grotere offroad banden rijden, maar bij mijn auto is dat bijna geen doen door de trillingen die veroorzaakt worden door het extra koppel wat de auto moet leveren. Zeker als ik onder de 2200 toeren rijd. Ook de bandenruis is zeer aanwezig.

Graag zou ik een keer met iemand met een gelijkwaardige auto meerijden om te ervaren hoe deze zich houd. Ik heb een gewone werkbus. Dus geen caravelle, California of multivan.
Plaats reactie