Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
gestrand in Normandie - en weer terug
gestrand in Normandie - en weer terug
op weg naar Normandië wilden we nog even de krijtrotsen van Etretat bewonderen
parkeerplaatsje gevonden, nog even draaien, en plots een harde bonk gevolgd door een reutelend geluid...
meteen aan de kant laten bollen, zag een driedubbel oliespoor vanaf de "bonk" en vooraan veel gedrup
assistance gebeld, lokale garagist merkte meteen op dat de hele motorblok schuin hing: de motorsteun rechterzijde lag er uit - de vijs was er nog, maar geen moer meer - tenminste een olieleiding geraakt, carter lijkt OK, cardan heeft het op eerste zicht ook gehouden
afin - weekend in Frankrijk, dus wordt ie maandag bij een VW garage gedropt, intussen vervangwagen en op hotel - mooi weer, zo houden we de moed erin, al is een hotel "charme Francaise" toch iets anders dan de vertrouwde bus
hopelijk komt het hier in orde
à la prochaine...
Bart
parkeerplaatsje gevonden, nog even draaien, en plots een harde bonk gevolgd door een reutelend geluid...
meteen aan de kant laten bollen, zag een driedubbel oliespoor vanaf de "bonk" en vooraan veel gedrup
assistance gebeld, lokale garagist merkte meteen op dat de hele motorblok schuin hing: de motorsteun rechterzijde lag er uit - de vijs was er nog, maar geen moer meer - tenminste een olieleiding geraakt, carter lijkt OK, cardan heeft het op eerste zicht ook gehouden
afin - weekend in Frankrijk, dus wordt ie maandag bij een VW garage gedropt, intussen vervangwagen en op hotel - mooi weer, zo houden we de moed erin, al is een hotel "charme Francaise" toch iets anders dan de vertrouwde bus
hopelijk komt het hier in orde
à la prochaine...
Bart
- Bijlagen
-
- busje komt... niet meer
- P1000307.JPG (120.98 KiB) 2086 keer bekeken
-
- olie hoort daar niet
- P1000301.JPG (114.32 KiB) 2086 keer bekeken
Laatst gewijzigd door brugseb op 26 apr 2017, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: gestrand in Normandie - motorblok gezakt
Auw auw auw. Dat zijn mindere avonturen
En is het goed gekomen?
Is het busje gered?
Laat van je horen
Groetjes Wim
Is het busje gered?
Laat van je horen
Groetjes Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Oei dat zijn ernstige zaken.
Als eerste veel sterkte met geregel en degelijke.
Geluk bij een ongeluk is dat je relatief langzaam bewoog. Moet er niet aan denken dat zoiets midden op een autoweg gebeurt.
Ik hoop dat het goed op te lossen is.
We horen uiteraard graag ook de oorzaak.
Mits die te achterhalen is.
Want dit zijn bijzondere voorvallen.
Nogmaals, sterkte met het gedoe!
Odorf
Als eerste veel sterkte met geregel en degelijke.
Geluk bij een ongeluk is dat je relatief langzaam bewoog. Moet er niet aan denken dat zoiets midden op een autoweg gebeurt.
Ik hoop dat het goed op te lossen is.
We horen uiteraard graag ook de oorzaak.
Mits die te achterhalen is.
Want dit zijn bijzondere voorvallen.
Nogmaals, sterkte met het gedoe!
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Hoi
vandaag gewoon genoten van de Route du Cidre - met huurwagen. Gelukkig goede reisbijstand
In het weekend gebeurt in Frankrijk niks - dus de bus gaat pas morgen naar een garage, lokale "assurance" zal me wellicht bellen om te horen welke garage ik wil - wellicht neem ik best Volkswagen zelf?
Gelukkig reed ik stapvoets- anders wellicht cardan of carter om zeep, nu hoop ik dat het enkel een slang is, ergens onder de alternator - iemand ideeën?
In ieder geval is oliefilter ook nog heel.
Oorzaak? Geen idee. Motor bokte altijd al iets bij koude start, en ik wist dat de achterste steun wat speling had. Maar nu is de rechtersteun (links als je voor de motor staat) dus gewoon losgekomen - vijs hing er nog in, draad zwaar beschadigd, moer verdwenen. Vorige eigenaar had er een ruilmotor laten insteken, misschien is daar iet mis gegaan? Toch wel straf, ben behoorlijk geschrokken. En ook schrik dat ze hier flink gaan profiteren van een andermans miserie... toerist met autopech, even de Visa plunderen. We zien het morgen wel.
greetz
Bart
vandaag gewoon genoten van de Route du Cidre - met huurwagen. Gelukkig goede reisbijstand
In het weekend gebeurt in Frankrijk niks - dus de bus gaat pas morgen naar een garage, lokale "assurance" zal me wellicht bellen om te horen welke garage ik wil - wellicht neem ik best Volkswagen zelf?
Gelukkig reed ik stapvoets- anders wellicht cardan of carter om zeep, nu hoop ik dat het enkel een slang is, ergens onder de alternator - iemand ideeën?
In ieder geval is oliefilter ook nog heel.
Oorzaak? Geen idee. Motor bokte altijd al iets bij koude start, en ik wist dat de achterste steun wat speling had. Maar nu is de rechtersteun (links als je voor de motor staat) dus gewoon losgekomen - vijs hing er nog in, draad zwaar beschadigd, moer verdwenen. Vorige eigenaar had er een ruilmotor laten insteken, misschien is daar iet mis gegaan? Toch wel straf, ben behoorlijk geschrokken. En ook schrik dat ze hier flink gaan profiteren van een andermans miserie... toerist met autopech, even de Visa plunderen. We zien het morgen wel.
greetz
Bart
1 x pech gehad in Frankrijk met een Volvo, dynamo kapot. ANWB kon niets doen, naar een garage gereden waar de camping eigenaar naar toe had gebeld. Hield ook mijn hart en portemonnee vast. Bleek dat het vervangen incl. de dynamo goedkoper was dan alleen de dynamo in Nederland.
-
Ik heb een keer benzine getankt ipv diesel. Op internet gekeken wat dat kost in NL om niet bedonderd te worden. Contact met verzekeraars ging moeizaam dus zelf hulp gevraagd bij tankstation. Uurtje later op de ambulance en weer uurtje later op weg. Kosten €183. In NL had ik bedragen gezien van €1500.
Ik hoop dat het voor jou ook zo uitpakt
Ik hoop dat het voor jou ook zo uitpakt
Tja, de vakanties waar iets mis loopt worden soms best herinnerd
Net update gekregen: VW garage kan er voor midden volgende week niet naar kijken, laat staan dat aan herstelling wordt gedacht tegen eind volgende week... ook dat is La Douce France.
Bus wordt dus gerepatrieerd naar de vertrouwde garage op het thuisfront. En wij krijgen nog tot woensdag logies en huurwagen. Op zo'n moment weet je weer waarom je reisverzekering betaalt. Ethias boven!
Zal nog foto posten van die motorsteun bij terugkomst. Hopelijk valt de gevolgschade mee. In tussentijd toch nog even genieten van de streek.
greetz
BArt
Net update gekregen: VW garage kan er voor midden volgende week niet naar kijken, laat staan dat aan herstelling wordt gedacht tegen eind volgende week... ook dat is La Douce France.
Bus wordt dus gerepatrieerd naar de vertrouwde garage op het thuisfront. En wij krijgen nog tot woensdag logies en huurwagen. Op zo'n moment weet je weer waarom je reisverzekering betaalt. Ethias boven!
Zal nog foto posten van die motorsteun bij terugkomst. Hopelijk valt de gevolgschade mee. In tussentijd toch nog even genieten van de streek.
greetz
BArt
Yo Bart.
Geniet van het geluk bij een ongeluk, het is een mooie streek.
Geniet van het geluk bij een ongeluk, het is een mooie streek.
En stuur maar mooie foto's hier door op reisverhalen.
<;-)
<;-)
Hoi Bart. Wat is nu precies een VIJS ??
de vijs zelfst.naamw. (m./v.)
Uitspraak: [vɛis]
Verbuigingen: vijzen (meerv.)
schroef
een vijs los hebben (een beetje gek zijn)
JFA.
We horen het wel. Succes met de reparatie en ik zou toch maar eens op zoek gaan naar een Exclusive
de vijs zelfst.naamw. (m./v.)
Uitspraak: [vɛis]
Verbuigingen: vijzen (meerv.)
schroef
een vijs los hebben (een beetje gek zijn)
JFA.
We horen het wel. Succes met de reparatie en ik zou toch maar eens op zoek gaan naar een Exclusive
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Volgens mij is een vijs een bout of draadeind.
Van vijzel wat wij dan weer herkennen in een gemaal om water te verplaatsen
Van vijzel wat wij dan weer herkennen in een gemaal om water te verplaatsen
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
Correct.
Bart, sterkte nog, en geniet van het uitje.
Lichtblauwe VW T4 2.5 TDI, 1999, verlengd
Blijf genieten van jullie vakantie
BUSJE KOMT ZO weer in orde
BUSJE KOMT ZO weer in orde
viewtopic.php?f=12&t=47265
- Multivan Generation
- Contacteer: