Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2500 tdi aankoop advies

vragen over de T4
Plaats reactie
sanderrobbin
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007, 10:58

2500 tdi aankoop advies

Bericht door sanderrobbin »

Ik weet een t4 2500 tdi 102 pk te koop staan (5500 euro) maar ik heb er in gereden en vond de trekkracht niet goed ten opzichte van een andere tdi en ook hoorde je de vacuum pomp tikken bij en paar keer remmen ging dit weg.
Wie weet wat dit kan zijn en wat het kost om dit te reparen?
Bus is groen metalic en heeft wel wat deukjes en de kn stand is 218000 km.
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

tikken is geen probleem,is alleen een irritant geluid als je er naar blijft luisteren,en ik zou de lmm eens laten controleren,de luchtfilter,en de brandstoffilter.lmm=luchtmassameter
Afbeelding
henk88
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:41
Contacteer:

Bericht door henk88 »

Als ie vol met deukjes zit,kan het een afgepeigerde bedrijfswagen zijn.

Zit er een servicehistorie bij?

Hoeveel eigenaren?

Mag je een ANWB keuring doen?

Prijs is niet slecht,maar ellende kan je veel kosten.

Spaar liever wat door voor een "goeie ".

Succes met je beslissing.

:toppie
Binnenkort de ...... deur uit,en dan alleen mijn T.....houden.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

leeftijd van de auto??

vacuumpompgeluiden kan ie heel oud mee worden, aangezien je al zegt dat het geluid weggaat bij paar keer rem indrukken, kun je er van uit gaan dat het inderdaad de pomp is... kost dacht ik iets van 220 euro maar geluid komt vaak vrij snel weer terug

Tja minder trekken is zo ......vaag...

alleen bij volledig gelijke omstandigheden (wind, temperatuur, weg, gewicht van de auto (volle /l ege tank scheelt al 5% in totaalgewicht)) kun je zo'n vergelijking maken, en dan nog moet je ze eigenlijk naast elkaar op laten rijden.

Snelheidssensatie is iets dat niet puur afhankleijk is van de snelheid, ook omgeving(sgeluiden) spelen een grote rol.

je zou moeten klokken en vergelijken met andere auto's om echt iets hierover te kunnen zeggen.

en tja...ik neem tenminste wel aan dat je met andere TDI's bedoeld dat dit andere 102 pk in standaard toestand (zonder chiptunignen en andere aanpassingen) er zijn namelijk veel T4 tdi's die meer dan 102 pk hebben.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

bij tussenacceleraties van 80-120 km/u in de 5de versnelling dan kun je goed merken of een auto trekt.

Was vroeger bij ons 21 seconden dat er voor nodig was.
Nu na alle motorische aanpassingen in een veel veel kortere tijd :yes

oja en in beide gevallen 10 keer de acceleratie gemeten en de omstandigheden etc waren vergelijkbaar
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie