Hallo allemaal
ik ben nieuw op dit forum, wel ben ik al een tijdje aan het lezen bij verschillende onderwerpen.
Ik wil een camper gaan bouwen met een T5 LWB maar ik ben er nog niet uit of ik er een met achterdeuren of een achterklep ga gebruiken.Wat zijn de voordelen voor de een tegenover de ander kan iemand mij daar advies over geven.
Ook zou ik graag willen weten welke motoren van de T5 het beste zijn in combinatie met DSG.
gr Ton
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
welke T5
Re: welke T5
Dan zal het een T5GP worden met een 140pk met dsg
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: welke T5
TS,
Over achterdeuren versus achterklep het volgende:
Voordelen achterklep t.o.v. 2 achterdeuren
Bij regen sta je droog onder een geopende klep mits het niet te veel waait
De achterruit is niet gedeeld, achter de middenspijl van 2 deuren kan een motorfietser verscholen zitten
De scharnieren worden bij een achterklep minder belast. Deurscharnieren willen nog wel eens scheuren
Voordelen 2 achterdeuren t.o.v. achterklep
Je hebt minder ruimte achter de auto nodig om de deuren te openen
Bij het openen van deuren kan je rechtop staan, bij openen van klep moet je vaak bukken
Met een vorkheftruck voorzien van gewone mast kan je de auto voorzien van achterdeuren lossen en laden, handig voor 'dubbel-doel' campers
Mijn advies:
Ga ze beide goed bekijken.
Over achterdeuren versus achterklep het volgende:
Voordelen achterklep t.o.v. 2 achterdeuren
Bij regen sta je droog onder een geopende klep mits het niet te veel waait
De achterruit is niet gedeeld, achter de middenspijl van 2 deuren kan een motorfietser verscholen zitten
De scharnieren worden bij een achterklep minder belast. Deurscharnieren willen nog wel eens scheuren
Voordelen 2 achterdeuren t.o.v. achterklep
Je hebt minder ruimte achter de auto nodig om de deuren te openen
Bij het openen van deuren kan je rechtop staan, bij openen van klep moet je vaak bukken
Met een vorkheftruck voorzien van gewone mast kan je de auto voorzien van achterdeuren lossen en laden, handig voor 'dubbel-doel' campers
Mijn advies:
Ga ze beide goed bekijken.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: welke T5
En een klep kan met een slothaak op een kier gezet en gehouden worden ten behoeve van ventilatie zonder dat het inregent.
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
Re: welke T5
beste,
wij hebben een t5 uit bj 2011 met 140 pk en dsg dit rijdt geweldig,
je komt dat automatisch uit op een bus na bouwjaar 2009,
omdat vanaf het facelift model deze dsg-versnellingsbak zit, en in de oudere modellen niet (daar zit een andere automaatbak in)
ook krijg je er dan een ander type diesel voor in de plaats namelijk een common rail diesel i.p.v. pompverstuivers
wij hebben een achterklep, omdat wij de bus hebben omgebouwd naar een "california" uitvoering
zie ook dit draadje:
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... california
er zijn natuurlijk vele voor en nadelen te bedenken van het hebben van een achterklep, de originele achterklep-bekleding heeft 2 klapstoelen (lees "stoeltjes") dit vinden wij super handig, we nemen altijd onze "luxe" stoelen mee maar bij bezoek is het altijd handig een extra set stoeltjes uit de achterklep te toveren..
ook hebben wij de originele vw-votex-drager wat toch wel erg dik oogt op een achterklep
bij eigenbouw kun je natuurlijk maken wat je wilt, en ieder heeft zijn eigen budget/wensen.
succes met de aankoop van een bus!
groet otzie
wij hebben een t5 uit bj 2011 met 140 pk en dsg dit rijdt geweldig,
je komt dat automatisch uit op een bus na bouwjaar 2009,
omdat vanaf het facelift model deze dsg-versnellingsbak zit, en in de oudere modellen niet (daar zit een andere automaatbak in)
ook krijg je er dan een ander type diesel voor in de plaats namelijk een common rail diesel i.p.v. pompverstuivers
wij hebben een achterklep, omdat wij de bus hebben omgebouwd naar een "california" uitvoering
zie ook dit draadje:
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... california
er zijn natuurlijk vele voor en nadelen te bedenken van het hebben van een achterklep, de originele achterklep-bekleding heeft 2 klapstoelen (lees "stoeltjes") dit vinden wij super handig, we nemen altijd onze "luxe" stoelen mee maar bij bezoek is het altijd handig een extra set stoeltjes uit de achterklep te toveren..
ook hebben wij de originele vw-votex-drager wat toch wel erg dik oogt op een achterklep
bij eigenbouw kun je natuurlijk maken wat je wilt, en ieder heeft zijn eigen budget/wensen.
succes met de aankoop van een bus!
groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-