Mickel Moen schreef: 17 aug 2017, 07:47
Volgens mij interpreteer je het verkeerd. Er wordt gekeurd volgens de regels die golden op de datum van eerste toelating. Als het daar aan voldoet is het ok. Voor velen van ons was/is dat alleen maar gunstig. Dat de RDW nu foto's maakt van de keuring is hun goed recht.
Het staat je vrij na een wijziging de bus opnieuw ter keuring aan te bieden.
Bedoel je dat er een kans is dat die zitplaatsen dan wel goedgekeurd worden? Dus eerst in lengterichting aanbieden, omkeuren als camper, daarna de bank overdwars plaatsen (het is nu immers een personenauto) en gordels aanbrengen en dan opnieuw keuren? Dat zou goed nieuws zijn.
De term bureaucratie is hier naar mijn idee misplaatst. We moeten juist verwachten, dat de keurmeesters van de RDW de regels goed naleven.
Zou een mooie boel worden als ze zelf hun regels gingen maken.
Ik neem geen enkele RDW-keurmeester kwalijk dat ie de regels volgt. Dat de regels gehanteerd worden zoals ze golden op de datum van eerste toelating lijkt me ook niet meer dan normaal. Maar dat het afgekeurd wordt als ik die situatie veiliger probeer te maken, dat noem ik toch wel bureaucratie. Nogmaals, het betreft niet de keurmeesters, maar de wetgever.
Multivan Generation schreef: 17 aug 2017, 09:28
Ik denk dat je even de essentie uit het oog verloren hebt.
Wat mij betreft is veiligheid de essentie. Er zijn regels die de veiligheid moeten waarborgen. Die regels zouden een minimum moeten zijn. Als ik de situatie nog veiliger wil maken moet dat mogelijk zijn. Nu is het een maximum en wordt een verbetering afgekeurd. Of zie jij dat anders?