Steeds de regen voor kunnen blijven, maar gisteren op de terugweg was het echt bar en boos.
Regen zo fel en de lucht zo donker dat je op de snelweg niet harder durfde te rijden dan 40 km/uur.
Maar goed dat maakt niet uit als je dan toch naar huis gaat.
Toen ik vanmorgen de zaak wilde uitruimen bleek dat het via het schuifdeurrubber (???) had ingeregend. Het randje vloerbedekking tot de geleiderail van het bed was goed nat, net als rond het rechterrooster van de interieurverwarming (dus niet rond het rooster van de standkachel). Dat rooster verwijderd en er bleek onderin een bak van de verwarmingsradiator een klein laagje water te staan. Heb die radiator 2 jaar geleden vervangen en gelijk de hele bak gereinigd. Mogelijk dat het afwateringsgaatje weer dicht zit. Niet goed als de radiator blijvend met zijn voeten in het water staat. Dus maar eens doorprikken.
Heb nu de standkachel aangezet om te laten drogen.
Het water komt niet van verder boven; er ligt geen vocht op de goot die wordt afgedekt door de rubbers onder het hefdak. Dus het moet m.i. komen van een slecht afdichten van het rubber, mogelijk door het niet goed afgesteld staan van de schuifdeur (die tijdens het rijden met de ramen van de deuren - dat kan omdat ik van die windvangers heb gemonteerd zodat de regen niet gelijk naar binnen waait - iets open mogelijk ook nog eens een heel klein beetje gaat 'opbollen'). Alleen dit is de eerste keer dat ik na 4 jaar een dergelijke lekkage waarneem. Wel dat ik af en toe een druppel zag hangen in de rechterbovenhoek van het rubber (dus als je voor de schuifdeur staat rechtsbovenin).
Maar de instapbak zelf was nooit nat en is dat ook nu niet, alleen het beschreven gedeelte van de vloerbedekking.
Heeft iemand mogelijk een ander idee waar het water vandaan zou kunnen komen en waar ik een nieuw deurrubber zou kunnen bestellen.