Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Alweer de turbo.
Alweer de turbo.
En alweer de turbo naar god. Ik stop nu echt met vw transporters. Hij gaat eruit zo snel hij gemaakt is.
Wie weet een goed en goedkoop adres om een turbo tr laten maken van een t5 tDI 2.5 uit 2005?
Eerst massavliegwiel en de koppeling en turbo en nokkenas en intercooler en aandrijfassen en spruitstuk en de waterpomp eind 2016 laten maken en nu 20000 km verder weer een flinke kostenpost. Volgens mij zijn er geen slechtere bussen als de vw transporters. Bhah wat een troep
Wie weet een goed en goedkoop adres om een turbo tr laten maken van een t5 tDI 2.5 uit 2005?
Eerst massavliegwiel en de koppeling en turbo en nokkenas en intercooler en aandrijfassen en spruitstuk en de waterpomp eind 2016 laten maken en nu 20000 km verder weer een flinke kostenpost. Volgens mij zijn er geen slechtere bussen als de vw transporters. Bhah wat een troep
Morgen komt niet dus vandaag volgas
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Alweer de turbo.
Heb je geen garantie?
Een turbo na een jaar/20000km kapot?
Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed gegaan is vorig jaar.
Egbert
Een turbo na een jaar/20000km kapot?
Ik heb het vermoeden dat er iets niet goed gegaan is vorig jaar.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Alweer de turbo.
Of de oorzaak is niet weggenomen?
Bijvoorbeeld een verstopt roetfilter.. mits van toepassing..
Bijvoorbeeld een verstopt roetfilter.. mits van toepassing..
Re: Alweer de turbo.
bj. 2005. Niet van toepassing. Verder heb je wel de jackpot qua reparaties. Je hebt alle zwakke punten wel getackeld nu lijkt het.
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
Re: Alweer de turbo.
Ben bang dat het nooit stopt. Ik ga over op een andet merk. Mb cls 350 moet het worden.
Morgen komt niet dus vandaag volgas
Re: Alweer de turbo.
Ben ik toch erg benieuwd waar die ‘nieuwe’ vandaan gekomen is welke na 20k kapot loopt.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Alweer de turbo.
Ik sleutel de laatste tijd vaak aan Citroëns.
Dan ben ik toch blij dat ik transporter rij!!!
Dan ben ik toch blij dat ik transporter rij!!!
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Alweer de turbo.
Als je je bus gebruikt zoals het motto in je onderschrift vermeldt,
Dan kun je al een oorzaak aanwijzen..
Succes met de ster
Dan kun je al een oorzaak aanwijzen..
Succes met de ster

Re: Alweer de turbo.
Mooie kerstgedachteMultivan Generation schreef: 28 dec 2017, 21:53 Als je je bus gebruikt zoals het motto in je onderschrift vermeldt,
Dan kun je al een oorzaak aanwijzen..
Succes met de ster![]()

- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Alweer de turbo.
Een turbo die binnen een jaar en binnen 20.000km terug kapot gaat ?
Mijn mening daarover :
-indien het een kwaliteitsturbo was , dan zou dat garantie moeten worden
-indien het een goedkope "Ebay turbo" was (made in china dus) , dan , tja... dan is het gezegde "goedkoop is duurkoop" van toepassing
-of nog een mogelijkheid : je kan niet met een turbo rijden , m.a.w. : bij koude start niet meteen op de gas , en nog belangrijker : altijd de turbo laten uitdraaien voor je de motor stillegt , dat is de levensduur van je turbo. Als je ergens stopt , en je legt meteen de motor stil , dan draait op dat moment je turbo zonder oliesmering , en gaat dan inslijten met een versleten turbo op korte tijd als gevolg. Ik zie dat vaak , dat mensen hun motor niet even laten nadraaien vooraleer hem uit te zetten.
Ik zeg niet dat jij daarom zo rijd , maar geef gewoon de mogelijke oorzaken aan.
Mijn mening daarover :
-indien het een kwaliteitsturbo was , dan zou dat garantie moeten worden
-indien het een goedkope "Ebay turbo" was (made in china dus) , dan , tja... dan is het gezegde "goedkoop is duurkoop" van toepassing
-of nog een mogelijkheid : je kan niet met een turbo rijden , m.a.w. : bij koude start niet meteen op de gas , en nog belangrijker : altijd de turbo laten uitdraaien voor je de motor stillegt , dat is de levensduur van je turbo. Als je ergens stopt , en je legt meteen de motor stil , dan draait op dat moment je turbo zonder oliesmering , en gaat dan inslijten met een versleten turbo op korte tijd als gevolg. Ik zie dat vaak , dat mensen hun motor niet even laten nadraaien vooraleer hem uit te zetten.
Ik zeg niet dat jij daarom zo rijd , maar geef gewoon de mogelijke oorzaken aan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Alweer de turbo.
Er zijn ook zat ‘revisiebedrijven’ die turbo’s reviseren..........kwaliteit is om te janken soms.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Alweer de turbo.
Weet niet hoe de vorige is stuk gegaan maar is je ic-systeem goed gereinigd ? Misschien dat er oude deeltjes door je nieuwe turbo is gegaan.
Re: Alweer de turbo.
Heb ik ook naar gekeken,maar de ministers van economie , financiele zaken en de schoonheids commisiewaren het er niet mee eens...joe bar schreef: 28 dec 2017, 21:32 Ben bang dat het nooit stopt. Ik ga over op een andet merk. Mb cls 350 moet het worden.
En laat ik nou met alledrie getrouwd zijn...



Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Alweer de turbo.
Warm rijden en laten nadraaien doe ik altijd. Tirbo was door vw monteur erop gezet. A merk. Alles was gespoeld. Zelfs interkooler vervangen op dat zelfde moment. Denk zelf dat eerste turbo kapot ging door waterpomp. Denk dat die lange tijd steeds wat water naar motor gooide en dus zou de smering dan wel erg slecht worden waardoor de turbo en nokkenas versleten raakten. Zelf denk ik dat de turbo nu wat meer moest werken vanwege de caravan en een t5 is gewoon niet gemaakt om een beetje te werken. Eigenlijk is het een luxe auto van slechte kwaliteit in een bedrijfsjas uitvoering. Ja hij heeft 3ton gelopen maar ik rijd redelijk rustig. Alle olie beurtjes op tijd. En bij 2,5ton alles kapot gehad. Dan mag je toch verwachten dat je nu weer 1,5ton kan rijden? De t4 was gewoon veel beter (zonder turbo).
Morgen komt niet dus vandaag volgas