na al veel op het forum te hebben gelezen is dit mijn eerste officiele post.
Bedankt iedereen voor alle informatie tot nu toe, heel inspirerend allemaal!
Onlangs hebben mijn vriendin en ik een

Omdat het hefdak de grootste investering is qua geld, tijd en energie ben ik benieuwd naar jullie advies en ervaringen.
Na het nodige vooronderzoek, hier op het forum en middels bezoeken aan o.a. Atrion en FSL, lijkt een plat dak van FSL òf een vierkant pop-up dakje (macmol) het meest geschikt. Hierbij hebben we metapol/multivans.nl, SCA en Reimo ook overwogen.
Het liefst zouden we een slaaphefdak hebben, maar in principe zijn wij met z'n 2en en de meerprijs is misschien moeilijk verdedigen in verhouding tot de dagwaarde van de auto. Overigens zijn we van plan het dak zelf te monteren.
overige overwegingen:
- ben bang dat een vierkant pop up dakje niet zo ruimtelijk voelt en maak me zorgen om windruis e.d. aangezien hij niet zo mooi vlak op de auto ligt.
- Plat dak van Atrion is een voordelige optie maar we waren niet kapot van de kwaliteit van de afwerking (o.a. van het doek).
- Plat dak van FSL klinkt daarom het meest interessant maar we kunnen weinig info vinden. Ze kunnen ze nog wel leveren maar heb er helaas bij FSL niet een kunnen bekijken, tegenwoordig richten ze zich voornamelijk op T5's met slaapdaken. Ook waren afbeeldingen niet 1,2,3 voorhanden van daken gemonteerd op een T4.
De vraag is daarom: heeft iemand hier ervaring met het platte hefdak van FSL op een T4?
Daarbij ben ik vooral benieuwd naar de kwaliteit van de afwerking, stahoogte / "ervaring van de ruimte" en evt. problemen - (detail)afbeeldingen zouden heel erg op prijs worden gesteld!
Ben al wel in verschillende discussies tegengekomen dat het platte dak op een LWB tot lekkage e.d. lijdt maar het gaat mij dus specifiek om een KWB. In die threads stonden overigens ook een paar foto's maar allemaal van ver weg.
Als bonus ben ik ook nieuwsgierig naar ervaringen/afbeeldingen van een FSL slaapdak op een T4 (ook moeilijk afbeeldingen van te vinden).
Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt,

Frank