Ik ben me sinds een paar weken aan het verdiepen in (en verheugen op) een T4 om mee op vakantie te gaan, maar ook voor dagelijks gebruik. Ik rijd niet veel, ca 10 a 15duizend km per jaar incl vakanties.
Door die combinatie (dagelijks gebruik en vakantie) en door m'n budget (max 19 a 20duizend) kwam ik uit op een T4 multivan.
Verder woon ik in Utrecht, stad met milieuzone en dus leek het me verstandig om voor een benzine/LPG te gaan. (ook met het oog op ontwikkelingen in andere steden)
Vandaag m'n eerste proefrit gemaakt in een 2.8 V6 met 204PK, automaat, met Westafalia dak en een heleboel andere (luxe) toeters en bellen, kilometerstand 224.163km. Hij reed prima. Maar deed wel wat vreemd bij het remmen (het voelde alsof het pedaal terug omhoog werd gedrukt, een soort kleine terugslag). Het was mijn eerste rit ooit in een T4...dus geen idee hoe vreemd dat is.
Daarnaast stond een wat meer basic uitgevoerde 2.8 VR6 met 140PK, handgeschakeld, geen Westfalia dak maar een van andere makelij, kilometerstand: 354.191km. Hier heb ik niet in gereden.
De geschiedenis van de automaat is wat ingewikkelder...hij is in Dld gebouwd, in de VS verkocht en weer terug gekomen naar NL.
De handgeschakelde lijkt wat overzichtelijker wat dat betreft, komt rechtstreeks uit Dld en ziet er ook wat beter onderhouden uit. Maar hij heeft dus geen Westfalia dak. Wel een standkachel, die heeft de automaat weer niet. De automaat heeft een airco, die de handgeschakelde weer mist...
Kortom...twijfel twijfel.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening, tips, advies. Alles is welkom! Dus ook redenen om geen van beide aan te schaffen. Ik ben nieuw in dit wereldje en zie dus misschien iets over het hoofd

Dankjulliewel!