Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Leven in een busje
Leven in een busje
Na weken dit forum door te lezen wordt het tijd ik mezelf voorstel.
Ik ben 32 jaar en heb het plan om vanaf augustus Europa door te reizen met een busje en mijn hond.
Mijn busje wordt mijn rijdende huis en werkplek (ik werk als zelfstandig ondernemer in de IT).
Mijn plan is om T4 (vanaf 2001) of een T5 1.9TDI L2 met max 300.000km te kopen en zelf om te bouwen tot camper volgens de richtlijnen van RDW en belastingdienst.
In eerste instantie dacht ik te gaan voor een 2.5TDI maar ik lees dat er veel motor problemen mee zijn. Daarnaast ook geen automaat, omdat ik daar ook slechte verhalen over lees.
Een lange versie zodat ik ook nog genoeg leefruimte heb. Een lage versie zodat ik kan parkeren in een parkeergarage van 2m hoogte.
Ik laat het hefdak en eventuele ramen plaatsen door een specialist.
Ik ga de interieur van de bus zelf ombouwen met een zitbank in de lengte, keuken en opbergruimte.
De standaard inrichtingen zijn namelijk niet naar mijn smaak en stoelen achterin is overbodig als je met 1 of 2 personen reist.
Ik heb enige doe-het-zelf ervaring met inrichting van huizen maar mis technische kennis van auto's, dus ik hoop die kennis vooral hierop het forum op te doen. Dus alle tips zijn welkom!
Ps. Het doorlezen van het forum is echt tijdrovend. Is het een idee om een FAQ in te richten naast de "tips & trucs" sectie?
Ik ben 32 jaar en heb het plan om vanaf augustus Europa door te reizen met een busje en mijn hond.
Mijn busje wordt mijn rijdende huis en werkplek (ik werk als zelfstandig ondernemer in de IT).
Mijn plan is om T4 (vanaf 2001) of een T5 1.9TDI L2 met max 300.000km te kopen en zelf om te bouwen tot camper volgens de richtlijnen van RDW en belastingdienst.
In eerste instantie dacht ik te gaan voor een 2.5TDI maar ik lees dat er veel motor problemen mee zijn. Daarnaast ook geen automaat, omdat ik daar ook slechte verhalen over lees.
Een lange versie zodat ik ook nog genoeg leefruimte heb. Een lage versie zodat ik kan parkeren in een parkeergarage van 2m hoogte.
Ik laat het hefdak en eventuele ramen plaatsen door een specialist.
Ik ga de interieur van de bus zelf ombouwen met een zitbank in de lengte, keuken en opbergruimte.
De standaard inrichtingen zijn namelijk niet naar mijn smaak en stoelen achterin is overbodig als je met 1 of 2 personen reist.
Ik heb enige doe-het-zelf ervaring met inrichting van huizen maar mis technische kennis van auto's, dus ik hoop die kennis vooral hierop het forum op te doen. Dus alle tips zijn welkom!
Ps. Het doorlezen van het forum is echt tijdrovend. Is het een idee om een FAQ in te richten naast de "tips & trucs" sectie?
Beginnende Transporter rijder en in het bezit van een T4 Syncro 2.5 TDI hoogdak en lange wielbasis
Re: Leven in een busje
Hoi en welkom. Leuk idee om werkend wonend rond te trekken. Kijk in het projecten deel om projecten ombouw naar camper te kunnen zien. Zoals hier viewforum.php?f=12 . Staan genoeg projecten. Succes
Re: Leven in een busje
En de tips en trucks kan je hier vinden: https://www.weetjewel.com/tip_en%20_trucs2.htm
-
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39
Re: Leven in een busje
Moet lukken, vooral als je alleen met je hond bent. Momenteel woon ik ongeveer een jaar in een T4 lwb 2,5tdi met vrouw en hond (boxer 30kg). Gaat best, maar in Africa leed je makkelijker buiten.
De 2.5 vijf cylinder is één van de betrouwbaarste motoren ooit. ( Of zit ik nu helemaal mis?)
De 2.5 vijf cylinder is één van de betrouwbaarste motoren ooit. ( Of zit ik nu helemaal mis?)
Re: Leven in een busje
Voor een t4 wel. T5 mwahh
Re: Leven in een busje
Op Youtube staat vele uren aan filmpjes van mensen die fulltime in een busje/camper leven, tips info enz
Ook zijn er diverse Facebook pagina's oa full time van life. Allemaal mensen die fulltime in busjes leven.
Ook zijn er diverse Facebook pagina's oa full time van life. Allemaal mensen die fulltime in busjes leven.
Re: Leven in een busje
Leven in een bus zal wel even wennen zijn maar ik heb ook een half jaar uit een rugzak geleefd dus dat moet wel goed komen.
Het is nog wel een opgave om een juiste bus te vinden ondanks dat er dagelijkse nieuwe worden aangeboden.
Ik kijk nu elke dag op marktplaats maar zijn er nog andere plekken waar je 2de hands bussen kan vinden?
Het is nog wel een opgave om een juiste bus te vinden ondanks dat er dagelijkse nieuwe worden aangeboden.
Ik kijk nu elke dag op marktplaats maar zijn er nog andere plekken waar je 2de hands bussen kan vinden?
Beginnende Transporter rijder en in het bezit van een T4 Syncro 2.5 TDI hoogdak en lange wielbasis
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Leven in een busje
www.mobile.deyoshz schreef: 27 apr 2018, 15:15
Ik kijk nu elke dag op marktplaats maar zijn er nog andere plekken waar je 2de hands bussen kan vinden?
autoscout24
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Leven in een busje
yoshz schreef: 22 apr 2018, 11:30 Na weken dit forum door te lezen wordt het tijd ik mezelf voorstel.
Ik ben 32 jaar en heb het plan om vanaf augustus Europa door te reizen met een busje en mijn hond.
Mijn busje wordt mijn rijdende huis en werkplek (ik werk als zelfstandig ondernemer in de IT).
Mijn plan is om T4 (vanaf 2001) of een T5 1.9TDI L2 met max 300.000km te kopen en zelf om te bouwen tot camper volgens de richtlijnen van RDW en belastingdienst.
In eerste instantie dacht ik te gaan voor een 2.5TDI maar ik lees dat er veel motor problemen mee zijn. Daarnaast ook geen automaat, omdat ik daar ook slechte verhalen over lees.
Een lange versie zodat ik ook nog genoeg leefruimte heb. Een lage versie zodat ik kan parkeren in een parkeergarage van 2m hoogte.
Ik laat het hefdak en eventuele ramen plaatsen door een specialist.
Ik ga de interieur van de bus zelf ombouwen met een zitbank in de lengte, keuken en opbergruimte.
De standaard inrichtingen zijn namelijk niet naar mijn smaak en stoelen achterin is overbodig als je met 1 of 2 personen reist.
Ik heb enige doe-het-zelf ervaring met inrichting van huizen maar mis technische kennis van auto's, dus ik hoop die kennis vooral hierop het forum op te doen. Dus alle tips zijn welkom!
Ps. Het doorlezen van het forum is echt tijdrovend. Is het een idee om een FAQ in te richten naast de "tips & trucs" sectie?
Ik volg een koppel en hun hond , die al meer dan 3 jaar onderweg zijn en de wereld rondtrekken in hun T3 .
Google effe : "Pandilea " en je vind ze wel . Zij bieden via facebook ook een "dienst" aan in de zin van : zij leggen je haarfijn uit in tips and tricks hoe je alles best aanpakt om permanent "on the road" te zijn .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Leven in een busje
Bedankt voor de tips!
Ik bekijk het stap voor stap. Nu eerst de perfecte bus vinden en dan kan ik beginnen met de verbouwing.
Veel is nieuw voor me, maar ik ben leergierig en houd wel van een uitdaging. Maar als er iemand is in regio Rotterdam die handig is en wat bij wil verdienen sta ik daar ook zeker voor open!
Ik bekijk het stap voor stap. Nu eerst de perfecte bus vinden en dan kan ik beginnen met de verbouwing.
Veel is nieuw voor me, maar ik ben leergierig en houd wel van een uitdaging. Maar als er iemand is in regio Rotterdam die handig is en wat bij wil verdienen sta ik daar ook zeker voor open!
Beginnende Transporter rijder en in het bezit van een T4 Syncro 2.5 TDI hoogdak en lange wielbasis
-
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39
Re: Leven in een busje
Het bevalt ons om in de T4 te 'wonen', maar de volgende wordt waarschijnlijk een -edit ' Crafter if Sprinter'- L2H2 4wd. Met hefdak.
Laatst gewijzigd door Jonathan L op 29 apr 2018, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Leven in een busje
Ik zou een hoogdak overwegen. Lwb . Te veel redenen maar een paar genoemd. Sta ruimte, geen gezeur met tentdoek , isolatie.
Re: Leven in een busje
Sta ruimte kan ik me in vinden als reden om voor een H2 te gaan. Maar uiteindelijk is de binnenhoogte geloof ik nog steeds 162cm met de verhoogde variant toch? Dus echt staan lijkt me niet mogelijk.
Ik hoop met een kleine hefdak wel te mogelijkheid te hebben om in ieder geval staand te kunnen koken.
Ik wil ook mijn bus zo stealth houden als mogelijk zodat ik onopvallend ook in steden kan parkeren.
Bedankt voor het doorgeven van de sites die ik nog niet kende, dat vergroot het aanbod enorm.
Ik hoop met een kleine hefdak wel te mogelijkheid te hebben om in ieder geval staand te kunnen koken.
Ik wil ook mijn bus zo stealth houden als mogelijk zodat ik onopvallend ook in steden kan parkeren.
Bedankt voor het doorgeven van de sites die ik nog niet kende, dat vergroot het aanbod enorm.
Beginnende Transporter rijder en in het bezit van een T4 Syncro 2.5 TDI hoogdak en lange wielbasis
Re: Leven in een busje
Ik ben 189 en kan omhoog springen in mijn hoogdak. Ook heb je dan de mogelijkheid een bed te maken in het dak zodat je leefruimte hebt in de bus. Als je een beetje in de buurt van Leiden bent kan je komen kijken. Zet ik mijn lange syncro ernaast en kan je goed vergelijken. De syncro zit een zeer plat atrion dakje in. Kan je die ook gelijk bekijken.