Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alarmlichtschakelaar vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Alarmlichtschakelaar vervangen

Bericht door bekend »

Hallo, ik heb onderweg terug uit duitsland een storing gehad met de alarmlichtschakelaar. We hebben trouwens een naar camper omgebouwde T4 2.5 tdi bouwjaar 2002.
Tijdens een plotselinge ontstane file schakelde ik de alarmlichten in voor achterop komend verkeer. Bij het uitschakelen van due alarmlichten is de schakelaar niet goed teruggekomen en bleef dus half ingedrukt. Het begon te stinken in de auto en na een paar keer hard op de schakelaar geduwd te hebben kwam het uiteindelijk weer terug. Gelukkig maar.
Toen we de snekweg afgingen werkte de richtingaanwijzer niet meer en ook de remlichten niet
. Dat merkte ik door geclaxoneer achter ons. Oh ja het lampje van de gloeispiralen knipperde ook steeds
Op een parkeerplaats maar even gestopt. De centrale vergrendeling deed het ook niet meer. Dus maar even zekeringen nakijken. Uiteindelijk bleken de zekeringen van de cv,remlichten en knipperlichten idd stuk te zijn. Na vervanging werkte alkes gelukkig weer. Alleen mijn derde remlicht doet het niet, maar dat kan ook wat anders zijn.
Nu vertrouw ik de schakelaar van de alarmlichten niet meer. Is deze makkelijk te vervangen? Hij werkt nog wel en als ik hem een tijdje aan laat staan, stinkt het ook niet meer.

Aart
Plaats reactie