Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Temperatuur meter

vragen over de T5
Plaats reactie
Dim86
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2018, 19:48

Temperatuur meter

Bericht door Dim86 »

Beste Leden,

Ik heb een probleempje met de temp sensor in het dashboard. Deze lijkt af en toe niet te werken. Zo loopt die de ene keer netjes naar de 90gr terwijl deze andere keren gewoon op 0 gr blijft staan.

Betreft een T5 2.5TDI

Ook opmerkelijk is dat af en toe de fan, bij sleutel contact, al aanslaat.

Defecte sensor?
rene82
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 sep 2017, 08:58

Re: Temperatuur meter

Bericht door rene82 »

Ik heb precies het zelfde met Mn 1.9 TDI..... ben benieuwd wat er kan zijn......
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Temperatuur meter

Bericht door freek »

bij mij is vorige week de sensor in het blok vervangen (T5 tdi 5 cil) Deze heeft een dubbele functie: tbv het motormanagement en voor de meter op het dashboard. Ik had al enige tijd dat na opnieuw starten bij lauw koelwater het stationair toerental even oploopt tot 1000rpm. En daar kwam nu bij dat het metertje gek ging doen: keurig oplopen naar 90 en dan tijdens het rijden plotseling terug naar 0 of 50. Het zou goed kunnen dat de fan ook op verkeerde momenten aansloeg. Weet niet of dit hetzelfde probleem is maar ik geef het maar even door.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Remy
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 12:59
Locatie: Born

Re: Temperatuur meter

Bericht door Remy »

Sensor in het blok defect.
Heb ik ook gehad, met enige regelmaat viel hij terug naar nul. Uiteindelijk steeds vaker en toen heb ik die vervangen. Is een moeilijk bereikbare plaats en het makkelijkste is om je radiatorpakket weg te klappen (vloeistoffen hoeven er dan niet uit).

Groetjes,
Remy
2.5 TDI 2004.
Plaats reactie