zit met een vraag over de maximale velg belasting.
Ik zie in de velgenlijst dat de velgen voor bv een vw Sahran de zelfde steek,as-dameter en et waarde hebben als een California (t4).M aar het rijklaar gewicht scheelt wel enorm. Stel dat ik nu Sharan velgen onder een California (T4) zet geeft dat geen problemen met de maximale velg belasting ?
Ik weet niet welke stalen velg je precies bedoelt, maar heb even voor je gekeken naar de Alcar 9922, een 16" stalen velg voor onder meer de Sharan.
Deze velg heeft een draagvermogen van 675 kg, oftewel 1350 kg per as. Onder mijn bus zouden deze dus niet gebruikt mogen worden...
fraanske schreef: 18 jun 2019, 10:32
zit met een vraag over de maximale velg belasting.
Ik zie in de velgenlijst dat de velgen voor bv een vw Sahran de zelfde steek,as-dameter en et waarde hebben als een California (t4).M aar het rijklaar gewicht scheelt wel enorm. Stel dat ik nu Sharan velgen onder een California (T4) zet geeft dat geen problemen met de maximale velg belasting ?
Dit onderwerp komt met enige regelmaat langs en dan vraag ik mij af; waarom zoeken mensen naar velgen voor een personenauto om die onder een Transporter of een California te zetten? De loadindex van de personenauto velgen is vrijwel altijd te laag, zeker voor een California die reisklaar al gauw 2500 kg weegt. Dan is het echt niet verstandig om daar velgen onder te zetten voor een auto van pakweg 1200 tot 1500 kg. Ik zou dat risico niet nemen en bij stalen velgen hoef je het voor de prijs ook niet te doen, zo groot is het prijsverschil niet.