Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Geen ervaring
Geen ervaring
Net nieuw op dit forum en dan maar ook meteen de vraag?
Ik ben marktkoopman van beroep en rij op dit moment een fiat Scudo van het jaar 1997 om mijn handel te halen.
Gezien de groei van de zaak kom ik wat ruimte tekort.
Ik maak eigenlijk maar zeer weinig km met de beoogde aankoop ongeveer 100 km per week.
Nu heb ik een vw transporter 1.9td 1998 op het oog met 250000 km op de teller .
Onderhoud laatste 15 jaar bij dezelfde garage ter inzage.
Auto heeft totaal geen roest en heeft altijd in de garage gestaan.
Wat zijn de ervaringen van jullie en of advies gezien het aantal km wat hij gelopen heeft .
Ik stap hier blanco in.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik ben marktkoopman van beroep en rij op dit moment een fiat Scudo van het jaar 1997 om mijn handel te halen.
Gezien de groei van de zaak kom ik wat ruimte tekort.
Ik maak eigenlijk maar zeer weinig km met de beoogde aankoop ongeveer 100 km per week.
Nu heb ik een vw transporter 1.9td 1998 op het oog met 250000 km op de teller .
Onderhoud laatste 15 jaar bij dezelfde garage ter inzage.
Auto heeft totaal geen roest en heeft altijd in de garage gestaan.
Wat zijn de ervaringen van jullie en of advies gezien het aantal km wat hij gelopen heeft .
Ik stap hier blanco in.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Re: Geen ervaring
Klinkt goed. Met 5000 km per jaar is de 3 ton nog 10 jaar ver weg...…
Wat is de vraagprijs ?
Staat er een advertentie online zodat we kunnen meekijken?
Wat is de vraagprijs ?
Staat er een advertentie online zodat we kunnen meekijken?
T5 1,9 Tdi 2004
Re: Geen ervaring
Wat voor onderhoud?
Re: Geen ervaring
Waarom word er zoveel geschreven over dit type transporter 1.9td m.b.t 300000 km is de motor dan versleten ik heb totaal geen ervaring vandaar .
Re: Geen ervaring
Kwa onderhoud heeft hij zijn beurten en distributie wissel gehad op zijn tijd de afgelopen 15 jaar.
Zolang is hij in onderhoud bij de garage waar hij te koop staat.
Reden verkoop vorige eigenaren gaan met pensioen.
Zolang is hij in onderhoud bij de garage waar hij te koop staat.
Reden verkoop vorige eigenaren gaan met pensioen.
Re: Geen ervaring
Er hangt een boel af van de aanschaf prijs.
Re: Geen ervaring
Vraagprijs 1950 euro.
Re: Geen ervaring
Lijkt mij een markconforme prijs. Zoals dat zo mooi heet.
Totaal geen roest lijkt me wat onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen als hij écht geen vocht heeft gezien.
Plaatjes zeggen meer als woorden.
Die 300.000 grens van een versleten blok is bij benadering.
Ik heb er eens eentje (ik dacht hier op het forum) voorbij zien komen die richting de 500.000 ging op het originele blok.
Mijn exemplaar zit nu al een stukje boven de 300.000 en still going strong.
Ook na een paar maanden winterstalling. Accu aansluiten, gloeien, starten en lopen.
En er zullen er ook zijn die op 200.000 het blok om zeep hebben gekregen.
Maar het is een richtlijn.
Voordeel van de TD is dat er veel van zijn, veel onderdelen nog redelijk makkelijk verkrijgbaar zijn en het relatief simpele techniek is.
Nadeel van zo weinig km's die je wilt gaan maken is dat hij -denk ik- wat sneller zal gaan roken en roeten.
Dit omdat de motor van binnen niet op zal warmen en niet schoon zal branden.
(Maar dit is een aanname)

Totaal geen roest lijkt me wat onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen als hij écht geen vocht heeft gezien.
Plaatjes zeggen meer als woorden.

Die 300.000 grens van een versleten blok is bij benadering.
Ik heb er eens eentje (ik dacht hier op het forum) voorbij zien komen die richting de 500.000 ging op het originele blok.
Mijn exemplaar zit nu al een stukje boven de 300.000 en still going strong.
Ook na een paar maanden winterstalling. Accu aansluiten, gloeien, starten en lopen.
En er zullen er ook zijn die op 200.000 het blok om zeep hebben gekregen.

Maar het is een richtlijn.
Voordeel van de TD is dat er veel van zijn, veel onderdelen nog redelijk makkelijk verkrijgbaar zijn en het relatief simpele techniek is.
Nadeel van zo weinig km's die je wilt gaan maken is dat hij -denk ik- wat sneller zal gaan roken en roeten.
Dit omdat de motor van binnen niet op zal warmen en niet schoon zal branden.
(Maar dit is een aanname)

Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Geen ervaring
Bedankt voor de uitgebreide reactie hier heb ik wat aan TOPPIE.
Klopt helemaal wat betreft pluimen ik zie het bij mijn verkoopwagen ook die rijdt ook maar een 80 km per week .
Zaterdag een proefrit maken en met een andere garagehouder even op de brug bekijken.
Klopt helemaal wat betreft pluimen ik zie het bij mijn verkoopwagen ook die rijdt ook maar een 80 km per week .
Zaterdag een proefrit maken en met een andere garagehouder even op de brug bekijken.
Re: Geen ervaring
Er staat hier ergens op het forum een lijstje (met de zoekfunctie vast wel te vinden) met punten waar je naar moet kijken als die op de brug staat. Kan zelfs bij een bus die er qua lakwerk nog keurig bij staat de nodige verrassingen opleveren.
Is zeker te repareren maar voor de aankoopprijs wel belangrijk.
Is zeker te repareren maar voor de aankoopprijs wel belangrijk.
T5 1,9 Tdi 2004
Re: Geen ervaring
bedenking:
Is bij een jaartotaal van pakweg 5500 km een diesel wel verstandig?
Is bij een jaartotaal van pakweg 5500 km een diesel wel verstandig?
Mvg, Pierre.
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Geen ervaring
Dat is een goede bedenking.Pdegro schreef: 12 sep 2019, 15:02 bedenking:
Is bij een jaartotaal van pakweg 5500 km een diesel wel verstandig?
Zeker ook als je als marktkoopman vermoedelijk in de binnensteden moet wezen voor je handel en
met de milieu zones die oprukken, zou ik mezelf ook goed afvragen of je dan het geld nog moet gaan besteden in een oude euro 2 diesel.
Misschien is een elektrische bus wel een betere oplossing, en qua actieradius vermoed ik, dat dat wel uitkomt.
Hangt wel een ander prijskaartje aan natuurlijk, maar ook een andere toekomstverwachting qua wederverkoopswaarde in de toekomst.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Geen ervaring
Voor het maken van het aantal km is het inderdaad een gevoelige kwestie.
Maar wij weten niet anders,ons wagenpark kwa verkoopwagen zijn allemaal diesels.
Omtrent de in toekomst gerichte milleu regels zie ik voor onze branche nog geen problemen gezien de beoogde vrijstelling ambulante handel.
Maar wij weten niet anders,ons wagenpark kwa verkoopwagen zijn allemaal diesels.
Omtrent de in toekomst gerichte milleu regels zie ik voor onze branche nog geen problemen gezien de beoogde vrijstelling ambulante handel.
Re: Geen ervaring
Ik heb hier zelf nog een 1,9TD van 1999 staan (staat al wel een tijdje stil) met 600.000 km op de teller.
Hij heeft al zijn beurten gehad en op zich niet ernstige Di gen gehad.
Ja gewoon de gebruikelijke dingen accu remmen banden riemen enz
Ligt er ook een hoop aan hoe je het zelf gebruikt.
Dus die 250.000 zou ik persoonlijk nog niet zo veel van aantrekken.
Maar als ik nu een andere zou nemen zou ik zeker met die 100 km per week die je aangeeft misschien aan een benzine gaan denken.
Want vroeg of laat zullen jullie ook met de diesels de grote steden niet meer in mogen.
Hij heeft al zijn beurten gehad en op zich niet ernstige Di gen gehad.
Ja gewoon de gebruikelijke dingen accu remmen banden riemen enz
Ligt er ook een hoop aan hoe je het zelf gebruikt.
Dus die 250.000 zou ik persoonlijk nog niet zo veel van aantrekken.
Maar als ik nu een andere zou nemen zou ik zeker met die 100 km per week die je aangeeft misschien aan een benzine gaan denken.
Want vroeg of laat zullen jullie ook met de diesels de grote steden niet meer in mogen.
met een T4 heb je veel plezier
Re: Geen ervaring
Hey Menso bedankt voor het bericht.
VW is gisteren op de brug geweest / uitgebreide testrit gemaakt en ik heb hem meteen gekocht. Volgende week wordt de laadruimte compleet aangepast naar koeling.
Wat de toekomst zal gaan brengen is koffiedik kijken.
Eens gaan kijken hoe de VW ons gaat bevallen tussen de Vito's.
VW is gisteren op de brug geweest / uitgebreide testrit gemaakt en ik heb hem meteen gekocht. Volgende week wordt de laadruimte compleet aangepast naar koeling.
Wat de toekomst zal gaan brengen is koffiedik kijken.
Eens gaan kijken hoe de VW ons gaat bevallen tussen de Vito's.