Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vervangen Eberspächer D2L
Vervangen Eberspächer D2L
Hallo forumleden, ik krijg mijn Eberspächer D2L niet meer aan de praat en ben voornemens deze te gaan vervangen door bijv. een Autoterm (Planar) 2D. Iemand hier ervaring mee? Kunnen de oorspronkelijke aansluitingen (warme, koude lucht maar ook brandstof) eenvoudig hergebruikt worden? Moet de standverwarming in een behuizing gemonteerd (tegen weersinvloeden) of kan hij gewoon met een bracket onder de bus op de plek van de oude D2L worden vastgezet? Iemand wellicht een fotootje? Bedankt alvast! Gr. Maik.
VW T4 Westfalia 1997 hoogdak 

- autocaravana
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21
Re: Vervangen Eberspächer D2L
Eerst zou je moeten weten of hij wel kapot is. Hij moet in elk geval een minimale spanning krijgen om aan te slaan.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
- VerbalKint
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 17 jul 2019, 14:30
Re: Vervangen Eberspächer D2L
Bij mijn bus zit de kachel zelf binnen.
Alleen de uitlaat en inlaat zitten buiten aan de onderzijde.
Uitlaat is zo’n 24mm buigbare stalen slang, neem aan dat die vrij standaard is.
Brandstof toevoer zou ook op dezelfde punten aangesloten moeten worden. Slang kost niks, maar wordt wel poreus na decennia, die zou ik sws vervangen.
Alleen de uitlaat en inlaat zitten buiten aan de onderzijde.
Uitlaat is zo’n 24mm buigbare stalen slang, neem aan dat die vrij standaard is.
Brandstof toevoer zou ook op dezelfde punten aangesloten moeten worden. Slang kost niks, maar wordt wel poreus na decennia, die zou ik sws vervangen.
1993 VW T4 Karmann Karuso 2.4D 
