Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Reimo acculader en relais omvormer

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Reimo acculader en relais omvormer

Bericht door who2018 »

Goedemiddag allen,

Zaterdag even bij de (geschorste) bus gaan kijken (staat in een stalling) ook om de acculader aan de 220V te hangen via de buitenaansluiting.
Op het Reimo binnenpaneel geen ledjes.....
De spanning op de startaccu gemeten: 11,2V, accu losgekoppeld en met een Ctec lader aangesloten, laad direct op.
De spanning op de huishoudaccu gemeten: 2,6V !! help, de Ctec start daar ook niet op en geeft een foutmelding.
Beide accu's zijn vorig jaar vernieuwd en zijn Varta 100Ah en Varta 75Ah.
De acculader en de bijbehorende verdeler zijn van Reimo, zie foto's hieronder.
Lader Reimo.jpg
Relaisverdeler Reimo.jpg
Kan het zijn dat 1 van deze het probleem is? De bus staat sinds half november in de stalling met beide accu's 100% vol.
Overigens heeft de huishoudaccu het overleefd, bij de garage even aan een booster en daarna opgeladen en getest met een accutester (Belast met 600A) en de accu is gelukkig weer 100%.

Ik lees graag jullie adviezen,
Met vriendelijke groet,
Willem.
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Reimo acculader en relais omvormer

Bericht door who2018 »

Jan,

Dank voor je antwoord.
Er zijn 2 gebruikers:
Op de startaccu het geheugen van de radio.
Op de HH-accu het paneeltje van de kachel

De accu's zijn nog geen jaar oud, de startaccu is weer geladen met een externe lader.
De HH-accu heeft de lokale garage voor me opgeladen, die ga ik het weekend terugplaatsen.
Idee van de garage is dat de (dual)lader een minimum spanning moet zien om te starten, we gaan het zien.


Je linkje naar de massaschakelaar gaat bij mij niet werken, gee plek in de hoogte.
In het vervolg maak ik gewoon de massaaansluitingen los.

Met vriendelijke groet,
Willem.
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
Pdegro
Berichten: 214
Lid geworden op: 31 mei 2014, 23:35
Locatie: Tussen Gent en Eeklo (België)

Re: Reimo acculader en relais omvormer

Bericht door Pdegro »

Dag Willem,

In mijn California Coach '97 zit deze in het kastje boven de HHaccu.


97e33b17d1a3bc0d7f1a7dc81d08f9.jpg
Mvg, Pierre
Mvg, Pierre.
T4 2,5 TDI, California Coach 1997
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Reimo acculader en relais omvormer

Bericht door who2018 »

Pierre,

Bedankt voor je reactie maar bij mij zit de HH-accu onder de bestuurdersstoel en daar heb ik helaas geen ruimte voor zo',\n schakelaar.

M.vr.gr.
Willem.
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Plaats reactie