Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Noodloop
Noodloop
Hallo wjw,
Ik denk dat ik niet de eerste ben en ook niet de laatste
Maar mijn t5 uit 2005 met 96kw loopt af en toe in de noodloop, in de 5 bij 120 en in de 6 bij 140 (Ik weet zo hard mag je niet).
Ik heb de egr helemaal schoon gemaakt en weer getest maar hij blijft met de zelfde klachten in de noodloop.
Met lagere snelheden trekt hij goed door het is alleen bij de 120 en 140.
Heeft iemand een idee wat het nog meer kan zijn.
O ja interieur filter is ook schoon.
Ik denk dat ik niet de eerste ben en ook niet de laatste
Maar mijn t5 uit 2005 met 96kw loopt af en toe in de noodloop, in de 5 bij 120 en in de 6 bij 140 (Ik weet zo hard mag je niet).
Ik heb de egr helemaal schoon gemaakt en weer getest maar hij blijft met de zelfde klachten in de noodloop.
Met lagere snelheden trekt hij goed door het is alleen bij de 120 en 140.
Heeft iemand een idee wat het nog meer kan zijn.
O ja interieur filter is ook schoon.
M.vr.groet Erik
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Noodloop
Lekke interkoeler of de verstelling van de turbo die vast zit
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Noodloop
Bedankt voor de reactie
Zit de intercooler voor de radiateur?
Turbo schoon maken of vervangen?
Zit de intercooler voor de radiateur?
Turbo schoon maken of vervangen?
M.vr.groet Erik
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Noodloop
Erik-368 schreef: 11 mei 2020, 09:54 Bedankt voor de reactie
Zit de intercooler voor de radiateur?
Ja
Turbo schoon maken of vervangen?
Kan allebei
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Noodloop
Spruitstuk ook gecontroleerd op lekkage ( is evt bij koude motor te ruiken). Wanneer je de foutmelding uitleest met vcds welke code zegt hij dan.
Tunap en Renault hebben beide wel een goede cleaner voor de turbo.
Tunap en Renault hebben beide wel een goede cleaner voor de turbo.
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: Noodloop
Bij mij was het een verstopt roetfilter en vervuilde turbo. Turbo en roetfilter vervangen en rijd weer als nieuw.
Re: Noodloop
Hallo wjw
Welk schoonmaakmiddel raden jullie mij aan om de turbo schoon te maken?
Welk schoonmaakmiddel raden jullie mij aan om de turbo schoon te maken?
M.vr.groet Erik
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
ik spoor wel alleen mijn rails loopt verkeerd
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Noodloop
Turbocleaner van Tunap werkt wel goed is mijn ervaring. Renault heeft ook een cleaner die goed werkt ben ik op vakantie een keer achter gekomen
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: Noodloop
Ter aanvulling en ter info:
vw t5 california comfortline ; 2006 ; motor axd
Waarschijnlijk een herkenbaar verhaal : Afgelopen periode op reis door Frankrijk ging de bus bij zwaardere belasting ( langere hellingen, inhalen e.d met snelheden tussen 115 en 130 ) een aantal keren in noodloop. Contact af en motor weer starten: probleem direct opgelost. Wel even een dingetje als je net aan het inhalen bent en je niet onmiddellijk naar rechts kunt om de auto aan de kant te krijgen
.
Enfin, op de terugweg naar Nederland geen grote wegen meer gepakt maar lekker in kleinere etappes via oa d-wegen naar huis. Ook leuk: je ziet nog eens wat onderweg. Geen een keer in de noodloop!.
Hoe dan ook: het forum nageplozen en diverse opties genoteerd. Vervolgens naar de garage, laten uitlezen ( rijdend gebeurd) en dan komt het bericht dat de turbo vervangen moet worden. Aansturing eromheen is allemaal oké. Dus geen N75 vervangen, of turbo schoonmaken of.....
Er is geen vw-turbo maar een A-kwaliteit alternatief geplaatst(originele turbo is nogal aan de prijs.). Bij demontage van het geheel blijkt ook het uitlaatspruitstuk een scheurtje te vertonen. Ook vervangen dus (wel origineel omdat die beter zou passen).
Vandaag de bus weer opgehaald. Alle metingen zijn weer helemaal oké. Hopelijk binnenkort nog weer even lekker op pad en geen narigheid meer.
Wel ruim 2000€ lichter trouwens.
Maar goed ik was gewaarschuwd via verhalen op dit forum.
groeten, Frank
vw t5 california comfortline ; 2006 ; motor axd
Waarschijnlijk een herkenbaar verhaal : Afgelopen periode op reis door Frankrijk ging de bus bij zwaardere belasting ( langere hellingen, inhalen e.d met snelheden tussen 115 en 130 ) een aantal keren in noodloop. Contact af en motor weer starten: probleem direct opgelost. Wel even een dingetje als je net aan het inhalen bent en je niet onmiddellijk naar rechts kunt om de auto aan de kant te krijgen

Enfin, op de terugweg naar Nederland geen grote wegen meer gepakt maar lekker in kleinere etappes via oa d-wegen naar huis. Ook leuk: je ziet nog eens wat onderweg. Geen een keer in de noodloop!.
Hoe dan ook: het forum nageplozen en diverse opties genoteerd. Vervolgens naar de garage, laten uitlezen ( rijdend gebeurd) en dan komt het bericht dat de turbo vervangen moet worden. Aansturing eromheen is allemaal oké. Dus geen N75 vervangen, of turbo schoonmaken of.....
Er is geen vw-turbo maar een A-kwaliteit alternatief geplaatst(originele turbo is nogal aan de prijs.). Bij demontage van het geheel blijkt ook het uitlaatspruitstuk een scheurtje te vertonen. Ook vervangen dus (wel origineel omdat die beter zou passen).
Vandaag de bus weer opgehaald. Alle metingen zijn weer helemaal oké. Hopelijk binnenkort nog weer even lekker op pad en geen narigheid meer.
Wel ruim 2000€ lichter trouwens.

Maar goed ik was gewaarschuwd via verhalen op dit forum.
groeten, Frank