Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voorstellen T5 zelfbouw camper

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
John_T5
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2020, 17:03

voorstellen T5 zelfbouw camper

Bericht door John_T5 »

Sinds kort een T5 camper!

Na 12 1/2 jaar hebben wij afscheid genomen van onze trouwe T3 camper. Een luchtgekoelde 2.0 benzine camper met westfalia interieur uit het eerste bouwjaar 1979. Heel veel aan gewerkt, maar ook heel veel plezier aan gehad. De verkoop ging plotseling erg snel en ze is gelukkig in handen van een liefhebber die haar nu koestert.

Naast festvals en weekendjes bracht de bus ons elk jaar probleemloos naar verre bestemmingen; meermaals naar vrienden in Andalusie en Kroatie, maar ook naar Bosnie, Servie, Portugal en Denemarken. (Enkel een keer weggesleept door Depannage met een haperende startmotor op een Franse bergpas :mrgreen: )

Juist omdat we in onze beperkte vakantietijd toch graag verder weg willen kwam de gedachte aan een jongere VW camper vaker langs. Afgelopen december de knoop eindelijk doorgehakt; buske verkocht en een T5 uit 2011 aangekocht, welke inmiddels is omgebouwd tot camper.

Als gast heb ik van dit forum al heel wat kennis verzameld.
Hieronder deel ik nog wat foto's van ons nieuwe T5 busje.

In en exterieur zijn geïnspireerd op ons oude busje, zonder krampachtig te willen kopiëren.
Het is een ex-politie (calamiteiten) bus met veel km maar met volledige onderhoudshistorie bij dezelfde dealer die de bus nieuw aan de politie leverde.
Bijkomend voordeel was een zwaardere dynamo, 2e accu en standkachel. Ook de meubelplaat van het hufter-proof politie interieur heb ik kunnen hergebruiken voor het nieuwe interieur.
Ik heb hefdakje en slaapbank laten inbouwen op het bekende adres in Friesland. Voor electro heb ik hulp gehad van Alex uit eindhoven, wellicht ook bekend bij sommigen.
Verdere installatie van gas/electra en interieur zelf gedaan, wat erg leuk is om te doen!
De eerste campeer nachtjes zitten er al op en zijn succesvol!
Binnenkort een weekje naar Texel en als t' allemaal mag en kan daarna naar Andalusie.

Groeten John en Miriam

politiebus
politiebus
interieur
interieur
exterieur
exterieur
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: voorstellen T5 zelfbouw camper

Bericht door Snautzer »

Leuke bus, kleurig
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: voorstellen T5 zelfbouw camper

Bericht door Multivan Generation »

Hee, die bus heb ik een keer zien rijden,
en je hebt er iets op wat heel veel mensen binnenkort ook gaan willen hebben.
Die kunststof wielrand verbreders.

De trend gaat steeds meer naar ruiger uitziende auto's..En dito vakantie bestemmingen.

Welkom op weetjewel..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
John_T5
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2020, 17:03

Re: voorstellen T5 zelfbouw camper

Bericht door John_T5 »

Bedankt voor de fijne reacties!
Plaats reactie