Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kabelboom motorruimte gezocht

vragen over de T4
Plaats reactie
petre58
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2018, 22:43
Locatie: Noordwijkerhout

Kabelboom motorruimte gezocht

Bericht door petre58 »

Voor mijn Caravelle/Multivan T4 (111kw, AXG,2004) ben ik op zoek naar een nieuwe of gebruikte kabelboom voor in de motorruimte.
Met storingen kwam ik stil te staan en werd weer op gang gebracht door de anwb. Garage oordeelde dat er ergens in deze kabelboom een breuk zit en dat vervanging nodig is.
Probleem is alleen dat VW dit onderdeel een half jaar terug uit de productie gehaald heeft. Garage heeft er één kunnen vinden in Litouwen voor .... €1.100.
Ik zoek en tip voor waar dit onderdeel mogelijk te krijgen zou kunnen zijn, voor hopelijk een schappelijker prijs.
(posten in vraag en aanbod mocht ik niet)
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2723
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Kabelboom motorruimte gezocht

Bericht door Erdem50 »

Welke boom heb je dan precies nodig?

De motorkabelboom of de kabelboom dit ook het interieur ingaat?

Wat is de storing waardoor er een kabelboom geadviseerd wordt?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33870
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kabelboom motorruimte gezocht

Bericht door Multivan Generation »

Als je elektrische storingen hebt, neem dan eens contact op met Oskar van hier op het forum..
Hij kan je wel helpen en heeft veel liggen qua kabelbomen, en anders maakt hij ze zelf..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
petre58
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2018, 22:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Kabelboom motorruimte gezocht

Bericht door petre58 »

Erdem50 schreef: 17 sep 2020, 07:51 Welke boom heb je dan precies nodig?

De motorkabelboom of de kabelboom dit ook het interieur ingaat?

Wat is de storing waardoor er een kabelboom geadviseerd wordt?
Dag Erdem,
Ik zoek de kabelboom voor de motorruimte. De storing was dat de motor helemaal stilviel: even starten, 0,5 meter rijden en tuftuf stop. Daarna ook nog electr. ramen die het niet deden. De garage waar hij nu stelt dat als ze aan de kabelboom bewegen er dan 'iets' gebeurd. Stilvallen of het doen. Garantie geven ze natuurlijk niet dat alles het doet als er een nieuwe kabelboom geplaatst wordt...
petre58
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2018, 22:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Kabelboom motorruimte gezocht

Bericht door petre58 »

Multivan Generation schreef: 17 sep 2020, 10:37 Als je elektrische storingen hebt, neem dan eens contact op met Oskar van hier op het forum..
Hij kan je wel helpen en heeft veel liggen qua kabelbomen, en anders maakt hij ze zelf..
Ga ik meteen doen. Dank je!
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Kabelboom motorruimte gezocht

Bericht door René »

Wat zijn de foutcodes die verschijnen, dan weet je al welke kabel(s) er stuk kunnen zijn.
Als je ramen het ook niet meer doen denk ik eerder aan een kortsluiting in linkerdeur en dat daardoor de spanning onderuitgetrokken wordt met als gevolg dat je motor uitvalt ( is een vermoeden!!)

Eerst foutcodes weten, dan in schema kijken welke componenten hier op zitten en wat er uitvalt.

René
Plaats reactie