Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
kleur ophalen kunststof bumper
-
kleur ophalen kunststof bumper
Mijn 8 jaar oude zwarte T5 bumper begin net zoals ik grijs te worden. Maak ik hem nat is ie mooi zwart. Hoe haal ik die kleur terug op/ met welk wondermiddel?
Dan heb ik aan de laadbak heel veel aluminium wat ook wat grijs wordt. Graag zou ik het weer wat glimmend krijgen zonder te polijsten. Ook hier iemand een tipje/ oma's wondermiddeltje?
Dan heb ik aan de laadbak heel veel aluminium wat ook wat grijs wordt. Graag zou ik het weer wat glimmend krijgen zonder te polijsten. Ook hier iemand een tipje/ oma's wondermiddeltje?
Re: kleur ophalen kunststof bumper
Ik gebruik hiervoor plastishine van Valma. Blijft ook wel enkele wasbeurten zitten.
Aluminium zal je moeten polijsten of laten anodiseren. Voor zover ik weet zijn daar geen wondermiddelen voor.
Aluminium zal je moeten polijsten of laten anodiseren. Voor zover ik weet zijn daar geen wondermiddelen voor.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
-
De plastishine van Valma zit er nu 2 maandjes op en is een mooie egale kleur geworden/gebleven. Super tip.
Oh ja, mijn "zwarte bumper" blijkt toch donker grijs te zijn.
Oh ja, mijn "zwarte bumper" blijkt toch donker grijs te zijn.

Wat ook goed werkt is met een schilders fôhn de bumper warm maken.
Dit is een geduldwerkje,maar zo haal je de originele kleur weer op.

Dit is een geduldwerkje,maar zo haal je de originele kleur weer op.

Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
peetjeadhdtje schreef: 23 dec 2020, 11:37 De plastishine van Valma zit er nu 2 maandjes op en is een mooie egale kleur geworden/gebleven. Super tip.
Oh ja, mijn "zwarte bumper" blijkt toch donker grijs te zijn.![]()
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
-
Je kan ook (zelf) een ceramic coating aanbrengen. Dan blijft ie mooi 2 jaar 'donker grijs' (tevens ook te gebruiken op alle andere delen van de auto).

-
Tja, hij ziet er weer niet uit.
Bij zwarte plastic bumpers (ongespoten natuurlijk) zit je daar met hetzelfde probleem of valt het daar minder op?
Is dat uitvoering /bouwjaar afhankelijk op welke t5 ze een zwarte of grijze bumper hangen? Heeft iemand van hier misschien een zwarte bumper op zijn bus hangen want ik vind die net ietsje mooier.
Bij zwarte plastic bumpers (ongespoten natuurlijk) zit je daar met hetzelfde probleem of valt het daar minder op?
Is dat uitvoering /bouwjaar afhankelijk op welke t5 ze een zwarte of grijze bumper hangen? Heeft iemand van hier misschien een zwarte bumper op zijn bus hangen want ik vind die net ietsje mooier.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ik dacht vanaf modeljaar 2013 dat ze zwarter waren
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...