Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15 mei 2020, 16:16
Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Vraag voor de techneuten
Mijn T 4 2.5 tdi. 103 pk getuned naar 153
272 koppel nu 373 koppel
Loopt en trekt super op in koude stand
Als de motor warm is loopt hij minder goed en trekt minder goed
Bv na afstand rijden
Brandstoffilter is al vervangen
Ik tank shell v power ook andere diesel al geprobeerd
Geen fout codes bij uit lezen
Wat zou dit probleem kunnen zijn ?
Egr klep vuil ?
Lucht massa meter kapot?
Hoe kan ik daar achter komen ?
Heeft iemand duidelijke filmpjes om egr klep en lm meter uit te
bouwen ? Ik hoor het graag
Mvg john eulink
Mijn T 4 2.5 tdi. 103 pk getuned naar 153
272 koppel nu 373 koppel
Loopt en trekt super op in koude stand
Als de motor warm is loopt hij minder goed en trekt minder goed
Bv na afstand rijden
Brandstoffilter is al vervangen
Ik tank shell v power ook andere diesel al geprobeerd
Geen fout codes bij uit lezen
Wat zou dit probleem kunnen zijn ?
Egr klep vuil ?
Lucht massa meter kapot?
Hoe kan ik daar achter komen ?
Heeft iemand duidelijke filmpjes om egr klep en lm meter uit te
bouwen ? Ik hoor het graag
Mvg john eulink
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
katalysator verstopt
Lucht massa meter
luchtfilter vervuild
vacuumslangetjes gescheurd/poreus/losgekomen
timing niet correct
enz ...
hoeveel km heeft hij gereden ?
Ben benieuwd: wat is er aan de motor allemaal gewijzigd ? Want om van 102 naar 153pk te gaan kom je er niet met alleen chippen .
En welke koppeling zit er in ? Want een standaard koppeling kan geen 373Nm koppel aan .
Lucht massa meter
luchtfilter vervuild
vacuumslangetjes gescheurd/poreus/losgekomen
timing niet correct
enz ...
hoeveel km heeft hij gereden ?
Ben benieuwd: wat is er aan de motor allemaal gewijzigd ? Want om van 102 naar 153pk te gaan kom je er niet met alleen chippen .
En welke koppeling zit er in ? Want een standaard koppeling kan geen 373Nm koppel aan .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Op Facebook staat precies dezelfde vraag Pascal en daar vroeg ik mij inderdaad ook af waar dat vermogen vandaan is gekomen.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
bij de omschrijving "loopt en trekt super op in koude stand" lopen de rillingen me over de rug.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Een beetje zelfdenkende T4 krijgt ook de rillingen, optrekken in koude stand is er dan ook niet meer bij.
Een dergelijke tuning betreft een constructie wijziging conform de Wegenverkeerswet, betekend dus ook een keuring bij de RDW om het kentekenbewijs op orde te krijgen. Daarnaast dient de WA verzekering aangepast of gewijzigd te worden.
Daar krijg ik de rillingen van. Somtijds checkt een verzekeraar dit......... vaak als het al te laat is. Ik zie het dikwijls in mijn praktijk, en dat wens ik niemand toe.
Een dergelijke tuning betreft een constructie wijziging conform de Wegenverkeerswet, betekend dus ook een keuring bij de RDW om het kentekenbewijs op orde te krijgen. Daarnaast dient de WA verzekering aangepast of gewijzigd te worden.
Daar krijg ik de rillingen van. Somtijds checkt een verzekeraar dit......... vaak als het al te laat is. Ik zie het dikwijls in mijn praktijk, en dat wens ik niemand toe.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15 mei 2020, 16:16
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Hallo allen
Bedankt voor alle goed bedoelde adviezen!
Ik denk alleen dat er een misverstand is
Ik ben geen t4 racer ik kom haast niet boven de 2000 toeren
Op het gemakje is mijn devies
De reden dat ik de software update laten doen heb is dat ik vermogenverlies had als ik met de bus reed
Nu ik wat verder in ons mooie forum verdiep heb ik geleerd dat het ook mijn vacuum slangetjes kunnen zijn
Of mijn egr klep die vervuild is aldoende leert men
Ik ga dit eens onderzoeken om de egr klep te verwijderen en misschien deze afdoppen heeft iemand daar nog goede tips over om het wel of niet te doen ?
Ik wil graag leren van jullie ervaringen
Vriendelijk bedankt
Mvg john
Bedankt voor alle goed bedoelde adviezen!
Ik denk alleen dat er een misverstand is
Ik ben geen t4 racer ik kom haast niet boven de 2000 toeren
Op het gemakje is mijn devies
De reden dat ik de software update laten doen heb is dat ik vermogenverlies had als ik met de bus reed
Nu ik wat verder in ons mooie forum verdiep heb ik geleerd dat het ook mijn vacuum slangetjes kunnen zijn
Of mijn egr klep die vervuild is aldoende leert men
Ik ga dit eens onderzoeken om de egr klep te verwijderen en misschien deze afdoppen heeft iemand daar nog goede tips over om het wel of niet te doen ?
Ik wil graag leren van jullie ervaringen
Vriendelijk bedankt
Mvg john
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Amper boven 2000 toeren? Pak maar eens een stukje snelweg en trap m maar eens op zn staart en blaas alles eens schoon,t4 2.5 tdi is een werkpaard en dat "nieuwe rijden" vind ie maar niks,geloof me 

Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
doe dat aub als de motor goed warm is.
wat ik merk (met name in de winter) dat het wel 45min kan duren voordat de motor echt op bedrijfstemperatuur is. En dan maakt het ook niet zoveel meer uit, dan gaat tie als de brandweer.
wat ik merk (met name in de winter) dat het wel 45min kan duren voordat de motor echt op bedrijfstemperatuur is. En dan maakt het ook niet zoveel meer uit, dan gaat tie als de brandweer.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
@Koensch,
Als het zo lang duurt dan zou het kunnen dat de Zuheizer kapot is. Controleer eens of deze het doet. Zelfs bij -20 is de mijne na 20 minuten op bedrijfstemperatuur.
Als het zo lang duurt dan zou het kunnen dat de Zuheizer kapot is. Controleer eens of deze het doet. Zelfs bij -20 is de mijne na 20 minuten op bedrijfstemperatuur.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Als hij die heeft...J vd Pal schreef: 11 mei 2021, 07:11 @Koensch,
Als het zo lang duurt dan zou het kunnen dat de Zuheizer kapot is. Controleer eens of deze het doet. Zelfs bij -20 is de mijne na 20 minuten op bedrijfstemperatuur.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
In een "Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +640.000km" zit toch standaard een Zuheizer Peter?Multivan Generation schreef: 11 mei 2021, 11:08Als hij die heeft...J vd Pal schreef: 11 mei 2021, 07:11 @Koensch,
Als het zo lang duurt dan zou het kunnen dat de Zuheizer kapot is. Controleer eens of deze het doet. Zelfs bij -20 is de mijne na 20 minuten op bedrijfstemperatuur.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Nee, in mijn bus van 2003 zat hij ook niet.
Vandaar dat ik het schreef.
Vandaar dat ik het schreef.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Ok, weer wat geleerd, bedankt!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
nee ik heb geen zuheizer. Merk dat mn in de winter dat het ca 5-15 min duurt voordat de kachel warm wordt, en na ca 45min moet ik de kachel terugzetten omdat het dan pas echt heet wordt.
De koelwater temp meter staat na ca 5min al wel op 90 graden, maar het duurt nog een hele poos voordat de motor echt doorendoor op temperatuur is.
De koelwater temp meter staat na ca 5min al wel op 90 graden, maar het duurt nog een hele poos voordat de motor echt doorendoor op temperatuur is.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Vermogen verlies T 4 bwjr 2000 tdi 2.5 103pk
Dat duurde bij mij echt wel een 150 km,koensch schreef: 11 mei 2021, 15:48
De koelwater temp meter staat na ca 5min al wel op 90 graden, maar het duurt nog een hele poos voordat de motor echt doorendoor op temperatuur is.
en daarmee bedoel ik, dat het uitlaatsysteem ook echt goed warm is,
en dat je dan je rechter grote teen naar beneden drukt, het gaspedaal beroert,
en dat er dan als een spreekwoordelijke raket geaccelereerd werd

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...