We zijn sinds kort in het bezit van een T5, zie:
viewtopic.php?f=11&t=67039
Zoals je kan lezen doet hij het niet meer.
Het ging prima tot dat we in week 1 de voorstoel eraf hadden gehaald om te kijken wat die accu daar deed en er een draaischijf onder te monteren en de hadrem verlager.
We dachten, als we nou de massa van die accu afhalen, dan merken we vanzelf of iets niet meer werkt.
( de accu is een startaccu en er zitten een hoop draadjes onder die stoel! )
Zo gezegd zo gedaan.
Bus deed het prima tot we 2 dagen later de sleutel omdraaiden en erbij het laatste stukje niets gebeurde.
Lichtes branden allemaal inclusief een airbag lampje.
Met mijn boerenverstand de massa maar weer vastgezet en jawel, de bus startte weer!
Een tweede nachtje weg geweest, het ging prima, hij deed het weer een paar keer niet maar dan weer wel en we waren nog steeds blij.
Had een afspraak gemaak bij een lokale garage om de olie en filter te laten verversen op aanraden van de jongen die de aankoopkeuring had gedaan.
Daar aangekomen wilde de bus nooit meer starten.
De garagist gaf aan hem 2 x aan de praat te hebben gekregen van de 100 x starten er niets mee te kunnen en dropte toen nog even een bom dat hij wel een rare rammel in de versnellingsbak hoorde, de koppel omvormer zit los of is stuk, dacht ie. Nou las ik later dat er niet zo'n ding op een DSG bak zit dus misschien valt dat allemaal wel mee.

Goed, de bus moest weer naar huis dus ik 100 x de sleutel omgedraaid, en niks...
Toen de voorstoel eraf massa kabel los gemaakt, sleutel omgedraaid en vroem!
Thuis aangekomen de bus uitgezet en nog een keer geprobeerd te starten, niks meer...

ik las dit artikeltje:
https://www.anwb.nl/experts/auto/117/st ... leem-vw-t5
Zijn jullie het eens met dit advies?
De VW-dealer in Heemskerk is zo druk dat ze pas eind van de maand tijd hebben.
Weet iemand een goed adresje voor vage electrische storingen?
Of een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Groet,
Han en Steef