Beste mensen,
Transporter T4, 1992, 2.4 dsl, 5cil AAB
Op het eerste gezicht kocht ik een prima busje. Enkel een kunstof y-stuk van koelsysteem bleek op te zijn en is vervangen voor het bedrag van E 8,80.
Ik kan er lekker tegenaan was mijn idee. Het koelvloeistofpeil daalde niet meer en ik heb 3500-4000 heerlijke kilometers achter de rug.
Nu is er eenzelfde T- of Y-stuk versleten, niet aan de kopzijde maar aan de distributiezijde, onder.
Dit had ik gesignaleerd want er lag wat koelwater op straat. Doordat mijn sensoren prima werken zag ik gisteren dat ik wat koelwater bij moest vullen. Geen probleem, dat komt door het verlies door dat pijpje!?
Nu blijkt dat er gigantisch veel olie in mijn koelsysteem zit. Pikzwart!
Wie kan me tips geven. Ik heb zelf de volgende vermoedens:
Mocht het de koppakking zijn; wie kan me het 'lock' gereedschap lenen /verhuren?
* koppakking
* warmtewisselaar (zit die op dit type?)
* oliekoeler (ontdekt op dit Forum, waar zit die?)
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Veel olie in koelvloeistof reservoir
Olie koeler is probleem van t5 en niet van t4.
Warmte wisselaar zou kunnen deze zit op de achterzijde van je blok net boven je oliefilter. Moet er wel bijzeggen dat dit weinig voor komt.
Koppakking kapot dat zou ik eerder vermoeden. Dan lekt de koppakking van Oliekanaal naar koelvloeistof kanaal.
Warmte wisselaar zou kunnen deze zit op de achterzijde van je blok net boven je oliefilter. Moet er wel bijzeggen dat dit weinig voor komt.
Koppakking kapot dat zou ik eerder vermoeden. Dan lekt de koppakking van Oliekanaal naar koelvloeistof kanaal.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: Veel olie in koelvloeistof reservoir
Deze koelt de olie . Olie koelers gaan wel eens stuk vooral als deze tot op heden nooit vervangen is
Mij t4 is 24 jaar oud en was ook nog nooit vervangen
Hard het zelfde probleem nu Olie koeler vervangen en probleem is verholpen
Volgens vw komt het wel voor bij t4 2.4 motor
Gr
Mij t4 is 24 jaar oud en was ook nog nooit vervangen
Hard het zelfde probleem nu Olie koeler vervangen en probleem is verholpen
Volgens vw komt het wel voor bij t4 2.4 motor
Gr
Re: Veel olie in koelvloeistof reservoir
Mij bus t4 abb motor hard het ook olie koeler stuk
New olie koeler er in gezet probleem was weg maar duur wel lang voor de de olie uit je slangen krijgt
Spoelen en nog eens spoelen
Sterkte
New olie koeler er in gezet probleem was weg maar duur wel lang voor de de olie uit je slangen krijgt
Spoelen en nog eens spoelen
Sterkte
