Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ashoezen gaan snel stuk
Ashoezen gaan snel stuk
Dag allen,
Ik heb een verhoogde t4 alleen ik zit met een probleem.
De ashoezen gaan vrij snel stuk, nou is het prima zelf te doen maar het is wel even een werkje. Is hier een oplossing voor? Of staat hij gewoon te hoog. Naar mijn mening is hij niet overdreven verhoogd. Bijgevoegd een foto van de bus (geen syncro).
Ik heb een verhoogde t4 alleen ik zit met een probleem.
De ashoezen gaan vrij snel stuk, nou is het prima zelf te doen maar het is wel even een werkje. Is hier een oplossing voor? Of staat hij gewoon te hoog. Naar mijn mening is hij niet overdreven verhoogd. Bijgevoegd een foto van de bus (geen syncro).
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Ashoezen gaan snel stuk
Je hebt ooit voor deze hoogte gekozen,
en ja dan kan het voorkomen, door de veranderde hoek van de aandrijfassen,
dat de as hoezen zwaarder belast worden en dus sneller scheuren.
Als je goedkopere merken er onder zet, daarvan is de materiaal samenstelling anders en die gaan minder lang mee.
De ervaring leert eigenlijk dat originele VW as hoezen het langste mee gaan.
Die hebben net een iets andere materiaal samenstelling.
Ja ze zijn duurder, maar het is niet echt een klusje wat je graag vaak doet, toch?
Ik vind je bus wel erg hoog staan, daar zal je een reden voor hebben,
maar bij deze hoogte denk ik: verwacht je hoog water?
Maar goed, ik ben meer iemand van de tief und breit fractie..
Groeten Peter
en ja dan kan het voorkomen, door de veranderde hoek van de aandrijfassen,
dat de as hoezen zwaarder belast worden en dus sneller scheuren.
Als je goedkopere merken er onder zet, daarvan is de materiaal samenstelling anders en die gaan minder lang mee.
De ervaring leert eigenlijk dat originele VW as hoezen het langste mee gaan.
Die hebben net een iets andere materiaal samenstelling.
Ja ze zijn duurder, maar het is niet echt een klusje wat je graag vaak doet, toch?
Ik vind je bus wel erg hoog staan, daar zal je een reden voor hebben,
maar bij deze hoogte denk ik: verwacht je hoog water?
Maar goed, ik ben meer iemand van de tief und breit fractie..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Ashoezen gaan snel stuk
Het klusje komt nu mooi uit aangezien er veel los moet aan de voorkant. Alle rubbers van de ophanging worden ververst.Multivan Generation schreef: 11 dec 2022, 23:39 Je hebt ooit voor deze hoogte gekozen,
en ja dan kan het voorkomen, door de veranderde hoek van de aandrijfassen,
dat de as hoezen zwaarder belast worden en dus sneller scheuren.
Als je goedkopere merken er onder zet, daarvan is de materiaal samenstelling anders en die gaan minder lang mee.
De ervaring leert eigenlijk dat originele VW as hoezen het langste mee gaan.
Die hebben net een iets andere materiaal samenstelling.
Ja ze zijn duurder, maar het is niet echt een klusje wat je graag vaak doet, toch?
Ik vind je bus wel erg hoog staan, daar zal je een reden voor hebben,
maar bij deze hoogte denk ik: verwacht je hoog water?
Maar goed, ik ben meer iemand van de tief und breit fractie..
Groeten Peter
Dan zal ik de originele aanschaffen en die er onder zetten. Bedankt voor de tip!
En heb hem zo hoog staan omdat ik geen zin heb de bodem te raken met een heuvel over gaan. Ook rij ik vaker dan eens off road en dan is, zeker met een verlengde bus, een beetje hoogte wel lekker
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Re: Ashoezen gaan snel stuk
De hoezen zijn origineel voor een T4 niet meer te krijgen, dan bedoel ik de buitenste hoezen. Die gaan ook het meeste stuk. Mijn advies is om voor hoezen te gaan van GKN. Dat zijn van die harde hoezen die lang meegaan.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Ashoezen gaan snel stuk
De binnenste hoezen gaan vaak stuk bij verhoogde T4 omdat ze de hoezen dan bij uitveren het subframe raken .
Je kan het subframe wat aanpassen (gewoon met een hamer wat meppen op de rand vh subframe onder de aandrijfas ) zodat de scherpe rand van het subframe wat omgebuigd word en je pakweg een cm meer ruimte creërt , dat is voldoende .
Je kan het subframe wat aanpassen (gewoon met een hamer wat meppen op de rand vh subframe onder de aandrijfas ) zodat de scherpe rand van het subframe wat omgebuigd word en je pakweg een cm meer ruimte creërt , dat is voldoende .
Laatst gewijzigd door Pascal-141 op 12 dec 2022, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Ashoezen gaan snel stuk
Bij mij gaan de binnenste (dus bakzijde) kapot. Buitenste blijven in goede staat
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Ashoezen gaan snel stuk
Ik bedoelde ook de binnenste hoezen , die komen waarschijnlijk tegen je subframe aan bij uitverenStijnT4 schreef: 12 dec 2022, 10:56 Bij mij gaan de binnenste (dus bakzijde) kapot. Buitenste blijven in goede staat![]()
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Ashoezen gaan snel stuk
de binnenste zijn bij mij ook verschillende keren stukgegaan, dan scheuren ze af aan de metalen ring waarmee het gewricht mee vastgeschroefd zit op de bak.
Groet, Bart
- raf_construct
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Ashoezen gaan snel stuk
Klopt helemaal, dat is sowieso de oorzaak. Kan je ook vrij simpel zelf modificeren.Pascal-141 schreef: 12 dec 2022, 07:51 De binnenste hoezen gaan vaak stuk bij verhoogde T4 omdat ze de hoezen dan bij uitveren het subframe raken .
Je kan het subframe wat aanpassen (gewoon met een hamer wat meppen op de rand vh subframe onder de aandrijfas ) zodat de scherpe rand van het subframe wat omgebuigd word en je pakweg een cm meer ruimte creërt , dat is voldoende .
Kijk ook je motorsteunen na, als die versleten zijn ligt de hele motor+versnellingsbak ook lager, en gaan je ashoezen ook sneller tegen het subframe aanzitten.
Re: Ashoezen gaan snel stuk
raf_construct schreef: 15 dec 2022, 20:32Klopt helemaal, dat is sowieso de oorzaak. Kan je ook vrij simpel zelf modificeren.Pascal-141 schreef: 12 dec 2022, 07:51 De binnenste hoezen gaan vaak stuk bij verhoogde T4 omdat ze de hoezen dan bij uitveren het subframe raken .
Je kan het subframe wat aanpassen (gewoon met een hamer wat meppen op de rand vh subframe onder de aandrijfas ) zodat de scherpe rand van het subframe wat omgebuigd word en je pakweg een cm meer ruimte creërt , dat is voldoende .
Kijk ook je motorsteunen na, als die versleten zijn ligt de hele motor+versnellingsbak ook lager, en gaan je ashoezen ook sneller tegen het subframe aanzitten.
Top! Ik heb nu inderdaad het subframe “subtiel” aangepast ;).
Morgen maar weer er onder kruipen voor de andere kant, want daar hetzelfde probleem…
Dan zal ik meteen de steunen controleren, zijn hier nog tips voor of dingen waar ik op moet letten? Alvast bedankt!
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!