We ontdekken net dat het koppelingspedaal van onze T5 lam is, blijft net zo makkelijk boven als beneden staan. Dit is uit het niets, recent nog probleemloos gereden, en de wagen is goed onderhouden (2 weken geleden nog olie en lucht en brandstoffilter).
Het lijkt dat het remvloeistofreservoir leger is dan eerst; Maar bijvullen leidt niet tot een merkbare verandering.
Ik neem aan dat hoofd- of hulpcilinder defect is, maar is er misschien nog iets anders wat het zou kunnen zijn?
Bedankt
Bart
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koppelingspedaal ineens lam
koppelingspedaal ineens lam
T5, 2011, 4x4, 103kW, 1.9l
Re: koppelingspedaal ineens lam
Meestal is dan de werkcilinder/druklager defect helaas.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Re: koppelingspedaal ineens lam
Ok. Het was alleen de hoofdcilinder. Net de reparatie betaald: €235. Wow! Daar komen ze in Nederland niet voor achter de kassa vandaan. Ik had al een goed gevoel bij deze garage (in Sax, Alicante, Spanje). Het eerste wat de garagehouder deed was goed luisteren bij het pedaal, en hij zei al snel "ik hoor lucht", dus het zal wel hier zijn. Toen heeft hij 6 uur lang extern druk op de hulpcilinder gezet om te checken dat er daar geen lekkage zat. Vervolgens weer de hoofdcilinder gevuld, maar hij kwam niet snel genoeg terug, en hij stelde voor dat we hem zouden vervangen. Dat is dus vandaag gebeurd.
Ik ben zeer aangenaam verrast met de uitvoering en de prijs! Heb tot nu toe meerdere keren problemen gehad met meerdere autos in Spanje, en altijd goede ervaringen!
T5, 2011, 4x4, 103kW, 1.9l