Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Jankend geluid

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Jankend geluid

Bericht door ruudbrouw »

Ik heb een soort van jankend geluid bij de bus, dacht aan een wiellager maar het vreemde is dat ik het niet altijd hoor . Afgelopen zaterdag ca. 250 km gereden niks gehoord bij de laatste 2 km weer geluid. Ik hoor het zelfs bij hele lage snelheid en ik hoor ik dan ook bij wegrijdend vanuit stilstand. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Jankend geluid

Bericht door Hanz »

Is het geluid afhankelijk van toerental of van snelheid? Hoor je het ook als je met ontkoppelde motor uitrijd? Wiellagers hoor je niet altijd als je met constante snelheid rechtuit rijdt en dan weer wel als er kracht op komt bij optrekken of in bochten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Jankend geluid

Bericht door ruudbrouw »

Vandaag alles rechtsvoor eens losgehaald en schoon gemaakt( remklauw e.d.) geluid nog steeds wat opvalt is als het geluid er is en in houd het rempedaal licht ingedrukt is het geluid weg laat ik het pedaal los dan is het geluid er weer.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Jankend geluid

Bericht door Hanz »

Remvoering die niet altijd goed los komt? Als het geluid langer aanhoudt, wordt dan je remschijf heet?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 882
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Jankend geluid

Bericht door SyncRoon »

ruudbrouw schreef: 29 aug 2023, 20:51 Vandaag alles rechtsvoor eens losgehaald en schoon gemaakt( remklauw e.d.) geluid nog steeds wat opvalt is als het geluid er is en in houd het rempedaal licht ingedrukt is het geluid weg laat ik het pedaal los dan is het geluid er weer.
heb je de remklauw los gehad? Geleidepennen of zuigertje kunnen zwaar gaan.

Bij remmen, vul je dan pulsaties in je rempedaal?
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
ruudbrouw
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 dec 2008, 18:30

Re: Jankend geluid

Bericht door ruudbrouw »

Achteraf bleek het geluid van de achterremklauw te komen. Alles losgehaald schoon en roestvrij gemaakt. Probleem opgelost.
Plaats reactie